مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

960
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,010
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی جامع برنامه درسی مغز محور درآموزشهای سازمانی

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 58

چکیده

 دغدغه ها و نیازهای محوری سازمان ها جهت پاسخگویی به انتظارات فزآینده مشتریان(خدمات گیرندگان) و رقابت با رقبا باعث اصلاح برنامه درسی محیط کاربراساس توانمندی های مغز هر یک از سرمایه انسانی شد. بنابراین پژوهش حاضر با هدف بهبود فرآیندهای آموزش سازمانی با طراحی الگوی جامع برنامه درسی مبتنی بر نظریه یادگیری مغز محور تدوین شده است. به منظور دستیابی به هدف فوق, الگوی جامع برنامه درسی مبتنی برنظریه یادگیری مغز محور طراحی, ضمن اعتباردهی کلیه گزاره های مرتبط با آن توسط 50 نفز از صاحبنظران و کارشناسان موضوعی-تخصصی آشنا به حوزه برنامه درسی مغز محور با روش تمام شماری واصلاح و تایید نهایی الگوی جامع توسط آنها؛ جهت ساخت و تدوین عناصر برنامه درسی پرسشنامه محقق ساخته با ضریب اعتبارکرنباخ 96/0طراحی و در نمونه 120 نفری از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری روان شناسی با گرایش های تربیتی, عمومی و بالینی(60نفر) ومدیریت با گرایش های برنامه ریزی درسی, بازرگانی وکسب و کار(60نفر)با روش نمونه گیری در دسترس توزیع شد. پس از تحلیل پرسشنامه به روش های توصیفی و تحلیل عاملی تاییدی(مدل یابی معادلات ساختاری) با استفاده از نرم افزارهای "spss" و"pls"؛ الگوی جامع برنامه درسی مغز محور در آموزش های سازمانی با 5پایه(ارکان اعم از مبانی, نظریه ها, رویکردها, فرادیدگاه ها, الگوی سازنده گرایی) وده عنصراساسی(تعیین ویژگی های فراگیران, محتوی, فعالیت های یادگیری, اهداف آموزشی, راهبردهای تدریس, منابع و ابزار یادگیری, فضا و مکان, گروه بندی, زمان و روش های ارزشیابی آموزشی) و 88 ویژگی طراحی شد. ویژگی های الگوی برنامه درسی با عناصر مرتبط؛ تدوین, پیاده سازی و استقرار آن را در نظام آموزش سازمانی امکان پذیر نموده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افراخته، سقا، اسدزاده، حسن، و کرمی، ابوالفضل. (1398). طراحی الگوی جامع برنامه درسی مغز محور درآموزشهای سازمانی. آموزش علوم دریایی، 6(18 )، 37-58. SID. https://sid.ir/paper/262029/fa

    Vancouver: کپی

    افراخته سقا، اسدزاده حسن، کرمی ابوالفضل. طراحی الگوی جامع برنامه درسی مغز محور درآموزشهای سازمانی. آموزش علوم دریایی[Internet]. 1398؛6(18 ):37-58. Available from: https://sid.ir/paper/262029/fa

    IEEE: کپی

    سقا افراخته، حسن اسدزاده، و ابوالفضل کرمی، “طراحی الگوی جامع برنامه درسی مغز محور درآموزشهای سازمانی،” آموزش علوم دریایی، vol. 6، no. 18 ، pp. 37–58، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262029/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button