Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    1-16
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    495
  • دانلود: 

    666
چکیده: 

مطالعه ی حاضر بنا دارد در جهت توسعه ی الگویی زمینه مند از بایسته های رفتاری نقش آموزشی اساتید دانشگاه های دولتی ایران کوشش نماید. در این مطالعه، ساز و کار مربوط به روش تحقیق پدیدار شناسی از این جهت که به فهم تجربه زیسته مشارکت کنندگان کمک می کند به کار گرفته شد. جامعه مورد مطالعه اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی شمال شرق کشور که دارای حداقل رتبه علمی دانشیاری با ده سال سابقه کاری بودند در نظر گرفته شد. روش نمونه گیری هدفمند اجرا و این فرآیند تا جایی ادامه پیدا کرد که از طریق تکرار یافته ها کفایت اندازه ی نمونه مسجل شد. نتایج تحلیل داده ها به روش تحلیل محتوای قراردادی نشان داد که الگوی رفتارهای نقش آموزشی، دارای 12 مولفه شامل "جهت دهی"، "عشق به حرفه"، "هدایت گری تخصصی"، "خبره بودن"، "توسعه دهنده ی منابع"، "ارزیابی حرفه ای"، "پایشگری و تنظیم"، "مربی گری"، "مدیریت کلاس درس"، "تسهیل گری یادگیری"، "شمول گرایی" و "در دسترس بودن" است. نتایج این مطالعه می تواند در جهت بهسازی توانمندی های مرتبط با نقش آموزشی اساتید دانشگاه یاری رسان باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 495

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 666 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    17-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1375
  • دانلود: 

    1038
چکیده: 

هدف تحقیق طراحی و اعتبار یابی الگوی حکمرانی تربیتی خوب در نظام آموزشی می باشد. جهت دستیابی به هدف تحقیق از روش آمیخته متوالی استفاده شد که شامل دو بخش کیفی و کمی است. در بخش کیفی پژوهش، روش داده بنیاد استفاده شده است. اطلاعات و داده های لازم از صاحبنظران و مدیران ستادی آموزش و پرورش کشور ایران جمع آوری گردیده و سپس با استفاده از روش داده بنیاد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. براساس یافته های روش داده بنیاد «حکمرانی تربیتی خوب»به عنوان مقوله محوری بر مبنای شرایط علی «مدیریت مشارکتی و برنامه ریزی غیرمتمرکز» و از طریق راهبردهای «سیاستهای محیط کلان و برقراری عدالت در آموزش و منابع» با در نظر گرفتن "تقویت زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی و سرمایه گذاری آموزشی" محقق می شود و منجر به تحقق "پیامدهای اثربخش بودن نظام آموزشی، رشد و توسعه آموزشی و ارتقای رتبه در مجامع بین المللی" می گردد. همچنین نتایج اعتباریابی نشان داد که اثر مستقیم مدیریت مشارکتی و برنامه ریزی غیرمتمرکزبر پاسخگویی صریح در سطح مثبت و معنادار است. همچنین اثر مستقیم پاسخگویی صریح، ایجاد اعتماد و وفاق اجتماعی، حکمرانی مبتنی بر قانون، زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی، سرمایه گذاری آموزشی، عدم اعتقاد به تفویض اختیار و عوامل سیاسی بر سیاستهای محیط کلان در سطح معنادار است. همچنین اثر مستقیم پاسخگویی صریح، ایجاد اعتماد و وفاق اجتماعی، حکمرانی مبتنی بر قانون، زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی، سرمایه گذاری آموزشی، عدم اعتقاد به تفویض اختیارو عوامل سیاسی بر برقراری عدالت در آموزش و منابع در سطح معنادار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1375

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1038 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    37-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    960
  • دانلود: 

    1010
چکیده: 

دغدغه ها و نیازهای محوری سازمان ها جهت پاسخگویی به انتظارات فزآینده مشتریان(خدمات گیرندگان) و رقابت با رقبا باعث اصلاح برنامه درسی محیط کاربراساس توانمندی های مغز هر یک از سرمایه انسانی شد. بنابراین پژوهش حاضر با هدف بهبود فرآیندهای آموزش سازمانی با طراحی الگوی جامع برنامه درسی مبتنی بر نظریه یادگیری مغز محور تدوین شده است. به منظور دستیابی به هدف فوق، الگوی جامع برنامه درسی مبتنی برنظریه یادگیری مغز محور طراحی، ضمن اعتباردهی کلیه گزاره های مرتبط با آن توسط 50 نفز از صاحبنظران و کارشناسان موضوعی-تخصصی آشنا به حوزه برنامه درسی مغز محور با روش تمام شماری واصلاح و تایید نهایی الگوی جامع توسط آنها؛ جهت ساخت و تدوین عناصر برنامه درسی پرسشنامه محقق ساخته با ضریب اعتبارکرنباخ 96/0طراحی و در نمونه 120 نفری از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری روان شناسی با گرایش های تربیتی، عمومی و بالینی(60نفر) ومدیریت با گرایش های برنامه ریزی درسی، بازرگانی وکسب و کار(60نفر)با روش نمونه گیری در دسترس توزیع شد. پس از تحلیل پرسشنامه به روش های توصیفی و تحلیل عاملی تاییدی(مدل یابی معادلات ساختاری) با استفاده از نرم افزارهای "spss" و"pls"؛ الگوی جامع برنامه درسی مغز محور در آموزش های سازمانی با 5پایه(ارکان اعم از مبانی، نظریه ها، رویکردها، فرادیدگاه ها، الگوی سازنده گرایی) وده عنصراساسی(تعیین ویژگی های فراگیران، محتوی، فعالیت های یادگیری، اهداف آموزشی، راهبردهای تدریس، منابع و ابزار یادگیری، فضا و مکان، گروه بندی، زمان و روش های ارزشیابی آموزشی) و 88 ویژگی طراحی شد. ویژگی های الگوی برنامه درسی با عناصر مرتبط؛ تدوین، پیاده سازی و استقرار آن را در نظام آموزش سازمانی امکان پذیر نموده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 960

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1010 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    59-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    547
  • دانلود: 

    580
چکیده: 

این پژوهش به منظور شناسایی و تبیین روابط متغیرهای تدارکات الکترونیکی و بهبود خدمات شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام شده است. این تحقیق از حیث هدف، تبیینی و از حیث نتیجه تحقیق، کاربردی (با توجه به نتیجه آن که ارائه یک مدل است) و از حیث نوع داده، ترکیب کمی و کیفی می باشد که از روش آمیخته اکتشافی استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل تمامی افراد فعال در بخش تدارکات در شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که 100 نفر می باشند. حجم نمونه پژوهش با استفاده از فرمول کوکران، 82 نفر محاسبه شد که به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. پرسشنامه تحقیق شامل 25 سوال در قالب 5 گروه بوده است. روایی تحقیق از نوع محتوایی-صوری و پایایی آن با توجه به میزان آلفای کرونباخ 0/943، مورد تائید قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان می دهد که 5 گروه فرایند خرید (3 زیرعامل)، پیروی از سیاست های یکسان و مشترک (5 زیرعامل)، استانداردسازی و مکانیزه شدن تامین و تدارکات (9 زیرعامل)، بهبود ارتباط با شرکت های تامین کننده (4 زیرعامل) و مدیریت مالی (4 زیرعامل) در طراحی مدل بهینه فرایندی تدارکات الکترونیکی در شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نقش دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 547

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 580 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

سپهوند رضا | فعلی راضیه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    71-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1111
  • دانلود: 

    936
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر استراتژی های پاداش بر بهره وری نیروی انسانی با نقش میانجی عملکرد تیمی کارکنان در بندر امام خمینی (ره) می باشد. تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ گردآوری داده ها توصیفی-علی و از نوع تحقیقات کمی می باشد. جامعه آماری پژوهش کارکنان بندر امام خمینی (ره) بودند. تعداد این افراد 300 نفر گزارش شد. حجم نمونه براساس جدول مورگان 169 نفر تعیین شد که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای تحلیل داده ها از آمار استنباطی (آزمون نرمال بودن و مدل معادلات ساختاری) در قالب نرم افزارهای SPSS و smartPLS استفاده شد. نتایج آزمون فرضیه ها نشان داد که پاداش مبتنی بر سرمایه اجتماعی، پاداش مبتنی بر بازار و پاداش مبتنی بر مقام بر هر دو متغیر عملکرد تیمی کارکنان و بهره وری نیروی انسانی تاثیر مثبت داشتند، در حالی که پاداش مبتنی بر فرآیند بر این دو متغیر بی تاثیر بود. نتایج همچنین نشان داد که پاداش مبتنی بر نتایج فردی بر بهره وری بندر و پاداش مبتنی بر نتایج جمعی بر عملکرد تیمی کارکنان دارای تاثیر مثبت بودند. در نهایت عملکرد تیمی کارکنان بر بهره وری نیروی انسانی تاثیر مثبتی داشت و نقش میانجی آن در تاثیر پاداش مبتنی بر سرمایه اجتماعی، پاداش مبتنی بر بازار و پاداش مبتنی بر مقام بر بهره وری تایید شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1111

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 936 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    91-105
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    384
  • دانلود: 

    644
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری با رفتار شهروند سازمانی می باشد. جامعه پژوهش کلیه کارکنان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر هستند، از این جامعه با روش نمونه گیری تصادفی ساده، نمونه ای به حجم 149 نفر انتخاب گردید. روش پژوهش کمی، توصیفی و از نوع مطالعات همبستگی است. ابزار پژوهش پرسشنامه می باشد. جهت سنجش وضعیت کیفیت زندگی کاری از پرسشنامه ی30 سوالی محقق ساخته که بر اساس مدل والتون(1973) طراحی شده بود و جهت سنجش وضعیت رفتار شهروند سازمانی از پرسشنامه ی30 سوالی محقق ساخته که بر اساس مدل ارگان(1988) طراحی شده بود، استفاده شد. جهت تعیین پایایی و روایی ابزار از تکنیک های آلفای کرانباخ و تحلیل عاملی تائیدی استفاده شد، نتایج بیانگر پایایی و روایی مطلوب ابزاربود. جهت تحلیل داده ها از تکنیک های توصیفی(شاخص های مرکز و پراکندگی) و استنباطی(آزمون های ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره خطی) با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده شد. نتایج بیانگر آنند که: نقش کیفیت زندگی کاری با رفتار شهروند سازمانی و ابعاد آن در کارکنان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر مثبت و در سطح 05/0 معنادار می باشد. نقش ابعاد کیفیت زندگی کاری با رفتار شهروند سازمانی در کارکنان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر مثبت و در سطح 05/0 معنادار می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 384

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 644 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    106-118
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    478
  • دانلود: 

    622
چکیده: 

هدف این پژوهش، مدل یابی اثر توانمندسازی روانشناختی بر آمادگی فردی برای تغییر در کارکنان وزارت ورزش و جوانان بود. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان وزارت ورزش و جوانان به تعداد 850 نفر بود که بر حسب فرمول کوکران، 265 نفر به شیوه انتخاب تصادفی ساده به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه های توانمندسازی روانشناختی اسپریتزر و میشرا (1995) و آمادگی برای تغییر دونهام و همکاران (1989) استفاده شد. ثبات درونی پرسش نامه ها توسط آزمون آلفای کرونباخ به ترتیب 85/0 و 85/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. نتایج نشان داد که ادراک شایستگی توسط کارکنان بر آمادگی فردی آن ها برای تغییر اثرگذار می باشد. اثر مثبت ادراک خودمختاری بر آمادگی فردی کارکنان برای تغییر تایید گردید. نتایج نشان داد که ادراک موثر بودن بر آمادگی فردی برای تغییر اثری مثبت و معنی دار دارد. در نهایت نتایج نشان داد که اثر ادراک معنی دار بودن شغل و اعتماد بر آمادگی فردی کارکنان برای تغییر معنی دار نمی باشد. با توجه به نتایج، توجه به برنامه های توانمندسازی برای افزایش آمادگی کارکنان برای پذیرش تغییرات پیشنهاد می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 478

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 622 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

رودگرنژاد فروغ

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    119-134
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    438
  • دانلود: 

    638
چکیده: 

هدف ازاین پژوهش، تاثیراسترس شغلی بر رفتار ایمنی با نقش تعدیلگر هوش هیجانی در ترمینال اپراتورهای اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان است. تحقیق حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش گردآوری داده ها توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق تعداد940 نفر از کارکنان ترمینال اپراتورهای اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان بوده و برای تعیین حجم نمونه از فرمول جامعه محدود کوکران استفاده گردید و تعداد271 نفر تعیین شد. با در نظر گرفتن تعداد حداقل نمونه مورد نیاز و احتمال عدم بازگشت پرسشنامه تعداد350 پرسشنامه در بین کارکنان به روش نمونه گیری تصادفی ساده توزیع گردید که در نهایت279پرسشنامه کامل شده ازکارکنان دریافت و برای تجزیه و تحلیل داده ها، از نرم افزار smart pls استفاده شد. نتایج تحقیق حاکی از آن است که با توجه به مدل ساختاری تحقیق در حالت ضرایب معناداری و با توجه به میزان آماره تی، بین متغیرهای پژوهش رابطه معنی دار وجود دارد و استرس شغلی بر رفتار ایمنی ترمینال اپراتورهای اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با نقش تعدیلگر هوش هیجانی تاثیر دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 438

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 638 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

سربلند خیراله

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    135-146
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    990
  • دانلود: 

    783
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، ارائه الگوی اجرایی اثربخش مدیریت الکترونیکی منابع انسانی در نظام آموزش عالی استان آذربایجان شرقی است. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، تلفیقی از روش های کیفی و کمی است. جامعه آماری تحقیق، در مرحله اول (رویکرد کیفی) 24 نفر از خبرگان و نخبگان حوزه مدیریت الکترونیکی منابع انسانی هستند که با استفاده از نمونه گیری گلوله برفی انتخاب شدند. در مرحله دوم (رویکرد کمی)، مدیران صفی و کارشناسان آموزش عالی استان آذربایجان شرقی بودند که با روش نمونه گیری طبقه ای با انتساب متناسب انتخاب شده اند. ابزار پژوهش در بخش کیفی، مصاحبه و در بخش کمی، پرسش نامه بود. داده های تحقیق پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزارهای آماری SPSS و PLS، تحلیل شدند. با کدگذاری داده های حاصل، فهرستی از ابعاد و مولفه های مدیریت الکترونیکی منابع انسانی شناسایی شدند. نتایج بیان کننده آن است که بین وضع موجود و مطلوب ابعاد مدیریت الکترونیکی منابع انسانی اختلاف معناداری وجود دارد. همچنین نتایج آزمون مقایسه میانگین ها، نشان داد که نقش مدیریت الکترونیکی منابع انسانی بر اثربخشی نظام آموزش عالی زیاد می باشد و در این میان عوامل فرهنگی بیش ترین تاثیر و عوامل تکنولوژیک، ساختاری و استراتژیک به ترتیب در اولویت های بعدی قرار دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 990

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 783 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    147-153
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    368
  • دانلود: 

    579
چکیده: 

این پژوهش به منظور ارائه مدلی برای صادرات در حوزه پرورش میگوی پرورشی و با تاکید بر اهمیت آموزش در فرآیند عملکرد موفق شرکت ها انجام شده است. در این مقاله، روش داده بنیاد به کار گرفته شده و مصاحبه ها تا مرز اشباع اطلاعاتی انجام شده اند. تعداد مصاحبه شوندگان که شامل افراد خبره علمی و عملی در حوزه شیلات و صادرات میگو می باشند، 16 نفر بوده و این افراد با روش گلوله برفی معرفی و مصاحبه شده اند. نتیجه مصاحبه ها 4 مقوله اصلی را شناسایی می کند که عبارتند از؛ عوامل شرکتی، عوامل ملی، عوامل بین المللی و پیامدهایی که از پدیده محوری «مدل صادرات با تاکید بر آموزش در صنعت میگوی پرورشی» منجر می شوند. واژه هایی که بیشتر وِرد زبان خبرگان در طول فرآیند مصاحبه ها بود، آموزش و بهره گیری از تجارب سایر کشورها است. به این معنی که برای بازاریابی به-روز، اخلاق حرفه ای، بسته بندی نمونه و سایر مولفه های عملکردی، نیاز به برنامه های آموزشی و کسب تجربه از طریق شرکت در نمایشگاه ها و بازدید از صنعت در کشورهای موفق خارجی است. این مهم تنها با مشارکت شرکت، دولت، اتحادیه تولید و تجارت آبزیان، سازمان شیلات ایران، و سایر سازمان های درگیر قابل دستیابی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 368

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 579 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button