مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

829
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

578
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش روش صحیح جابجایی بیمار بر اجرای این روش درکارکنان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 25

کلیدواژه

شاخص ارزیابی جابجایی بیمار (PTAI)Q2

چکیده

 مقدمه: جابجایی بیمار یکی از وظایف کارکنان پر ستاری است که انجام صحیح آن موجب حفظ ایمنی بیمارو پیشگیری از ابتلاء به مشکلات سلامتی مانند اختلالات اسکلتی عضلانی در پرستاران می شود. هدف از این مطالعه تعیین تاثیر آموزش روش جابجایی بیمار بر اجرای آن در کارکنان پرستاری می باشد.روش کار: در این مطالعه نیمه تجربی از نوع قبل و بعد, 20 نفر از کارکنان پرستاری بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) بر اساس روش نمونه گیری هدفمند شرکت کردند. مداخله در قالب یک کارگاه سه روزه, شامل آموزش نظری و عملی روش جابجایی بیمار, همراه با تمرین گروهی و انفرادی شرکت کنندگان حین نظارت پژوهشگر برگزار گردید قبل و بعد از آن با استفاده از چک لیست ارزیابی جابجایی بیمار (Patient Transfer Assessment Index (PTAI نمرات شرکت کنندگان محاسبه شد. داده های جمع آوری شده با استفاده از آمارتوصیفی و استنباطی و نرم افزار 19 SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج آماری نشان داد که میانگین نمره شرکت کنندگان در اجرای روش جابجایی بیمار قبل از مداخله (36.6±16.4) بود که بعد از مداخله به (89±8.1) افزایش یافت که این تفاوت از نظر آماری معنادار بود (P<0.001). همچنین از نظر سطح ارگونومیک اقدام نمره اکثریت شرکت کنندگان قبل از مداخله در سطح ضعیف ارزیابی گردید که بعد از مداخله به سطح خوب ارتقاء یافت.نتیجه گیری: نتایج نشان داد که برنامه آموزش تکنیک صحیح جابجایی بیمار از تخت به ویلچر و بالعکس برای کارکنان پرستاری باعث ارتقای مهارت و اجرای بهتر این تکنیک می   شود. بنا بر این آموزش روش صحیح (مبتنی بر اصول ارگونومی) که همراه با رعایت وضعیت بدنی کارکنان و بکار بردن تجهیزات کمک جابجایی باشد می تواند در اجرای صحیح و افزایش مهارت روش جابجایی بیمار و پیشگیری از بروز مشکلات سلامتی در کارکنان پرستاری و همچنین تامین ایمنی بیمار مفید واقع گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی عوری، عبداله، ارسلانی، نرگس، نوروزی، کیان، و بیگلریان، اکبر. (1395). تاثیر آموزش روش صحیح جابجایی بیمار بر اجرای این روش درکارکنان پرستاری. پژوهش توانبخشی در پرستاری، 2(4 )، 19-25. SID. https://sid.ir/paper/262194/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی عوری عبداله، ارسلانی نرگس، نوروزی کیان، بیگلریان اکبر. تاثیر آموزش روش صحیح جابجایی بیمار بر اجرای این روش درکارکنان پرستاری. پژوهش توانبخشی در پرستاری[Internet]. 1395؛2(4 ):19-25. Available from: https://sid.ir/paper/262194/fa

    IEEE: کپی

    عبداله موسوی عوری، نرگس ارسلانی، کیان نوروزی، و اکبر بیگلریان، “تاثیر آموزش روش صحیح جابجایی بیمار بر اجرای این روش درکارکنان پرستاری،” پژوهش توانبخشی در پرستاری، vol. 2، no. 4 ، pp. 19–25، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262194/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button