مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,267
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,347
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی عملکرد تحصیلی دانش آموزان آهسته گام بر اساس سبک های یادگیری، ویژگی های شخصیتی، منبع کنترل و انگیزش پیشرفت

صفحات

 صفحه شروع 16 | صفحه پایان 24

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف پیش بینی عملکرد تحصیلی دانش آموزان آهسته گام بر اساس ویژگی های شخصیتی, منبع کنترل و انگیزش پیشرفت انجام شد. این پژوهش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل همه دانش آموزان آهسته گام شهر ورامین بود که از بین آنان 60 دانش آموز با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. همه آنها پرسشنامه های ویژگی های شخصیتی, منبع کنترل و انگیزش پیشرفت را تکمیل کردند. معدل دانش آموزان به عنوان شاخص عملکرد تحصیلی در نظر گرفته شد.داده ها با روش رگرسیون چندگانه تحلیل شدند. نتایج نشان داد که ویژگی های شخصیتی سازگاری و وظیفه شناسی, منبع کنترل درونی و انگیزش پیشرفت با عملکرد تحصیلی رابطه مثبت و معنادار و روان رنجورخویی با عملکرد تحصیلی رابطه منفی و معنادار داشتند. این متغیرها 29.8 درصد از تغییرات عملکرد تحصیلی را پیش بینی کردند. توجه به متغیرهایی مانند ویژگی های شخصیتی, منبع کنترل و انگیزش پیشرفت نقش حیاتی در پیش بینی عملکرد تحصیلی دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرحیدری، سیدجعفر، میرهاشمی، مالک، و ابوالمعالی، خدیجه. (1396). پیش بینی عملکرد تحصیلی دانش آموزان آهسته گام بر اساس سبک های یادگیری, ویژگی های شخصیتی, منبع کنترل و انگیزش پیشرفت. توانمند سازی کودکان استثنایی، 8(21)، 16-24. SID. https://sid.ir/paper/262484/fa

    Vancouver: کپی

    میرحیدری سیدجعفر، میرهاشمی مالک، ابوالمعالی خدیجه. پیش بینی عملکرد تحصیلی دانش آموزان آهسته گام بر اساس سبک های یادگیری, ویژگی های شخصیتی, منبع کنترل و انگیزش پیشرفت. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1396؛8(21):16-24. Available from: https://sid.ir/paper/262484/fa

    IEEE: کپی

    سیدجعفر میرحیدری، مالک میرهاشمی، و خدیجه ابوالمعالی، “پیش بینی عملکرد تحصیلی دانش آموزان آهسته گام بر اساس سبک های یادگیری, ویژگی های شخصیتی, منبع کنترل و انگیزش پیشرفت،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 8، no. 21، pp. 16–24، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262484/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا