مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

775
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,082
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بازی رایانه ای «کهکشان هیجانات» بر مهارت های اجتماعی کودکان دارای اختلال نافرمانی مقابله ای

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 99

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی اثربخشی بازی رایانه ای «کهکشان هیجانات» بر مهارت های اجتماعی کودکان دارای اختلال نافرمانی مقابله ای بود. این مطالعه از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان دختر دوره اول ابتدایی دارای اختلال نافرمانی مقابله ای در شهر تهران بود. نمونه آماری, با استفاده از نمونه گیری غیرتصادفی انتخاب شدند که شامل 24 دانش آموز از دانش آموزان دختر دوره اول ابتدایی مراجعه کننده به مرکز مشاوره و روان شناسی آموزش وپرورش شهر تهران بودند. گروه نمونه بر اساس پرسشنامه علایم مرضی کودکان ((CSI-4 و مصاحبه تشخیصی, دارای اختلال نافرمانی مقابله ای تشخیص داده شد و در دو گروه آزمایش (12 نفر) و کنترل (12 نفر) به شیوه تصادفی گمارش شدند؛ همچنین برای ارزیابی مهارت های اجتماعی, از مقیاس درجه بندی مهارت های اجتماعی-فرم معلم (SSRS) استفاده شد. گروه آزمایش در 12 جلسه 30 دقیقه ای در طول یک ماه و نیم برنامه مداخله ای بازی رایانه ای کهکشان هیجانات را به صورت انفرادی دریافت کردند. در پایان هر دو گروه مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس چندمتغیری مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. داده های به دست آمده نشان داد, در تمامی خرده مقیاس های مهارت های اجتماعی بین میانگین نمرات گروه آزمایشی و کنترل تفاوت معناداری وجود داشت (05/0>P)؛ به طوری که اندازه اثر در مولفه های مقیاس مهارت های اجتماعی (همکاری 313/0, جریت ورزی 302/0 و خودکنترلی 258/0) به دست آمد. بازی رایانه ای «کهکشان هیجانات» بر مهارت های اجتماعی کودکان دارای اختلال نافرمانی مقابله ای تاثیرگذار بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمیدزاده، ناهید، کاشانی وحید، لیلا، مرادی، هادی، و وکیلی، سمیرا. (1399). اثربخشی بازی رایانه ای «کهکشان هیجانات» بر مهارت های اجتماعی کودکان دارای اختلال نافرمانی مقابله ای. توانمند سازی کودکان استثنایی، 11(1 )، 87-99. SID. https://sid.ir/paper/262494/fa

    Vancouver: کپی

    حمیدزاده ناهید، کاشانی وحید لیلا، مرادی هادی، وکیلی سمیرا. اثربخشی بازی رایانه ای «کهکشان هیجانات» بر مهارت های اجتماعی کودکان دارای اختلال نافرمانی مقابله ای. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1399؛11(1 ):87-99. Available from: https://sid.ir/paper/262494/fa

    IEEE: کپی

    ناهید حمیدزاده، لیلا کاشانی وحید، هادی مرادی، و سمیرا وکیلی، “اثربخشی بازی رایانه ای «کهکشان هیجانات» بر مهارت های اجتماعی کودکان دارای اختلال نافرمانی مقابله ای،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 11، no. 1 ، pp. 87–99، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262494/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button