مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,004
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,231
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی مشاوره گروهی شناختی رفتاری والدین کودکان بیش فعال بر اختلالات رفتاری فرزندان

صفحات

 صفحه شروع 50 | صفحه پایان 60

چکیده

 هدف:پژوهش حاضر تعیین اثربخشی مشاوره گروهی شناختی رفتاری والدین کودکان بیش فعال مقطع ابتدایی شهرستان رامهرمز بر اختلالات رفتاری کودکانشان بود. این پژوهش آزمایشی از نوع پیش آزمون – پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه پژوهش را والدین کودکان بیش فعال مقطع ابتدایی شهرستان رامهرمز تشکیل دادند. روش نمونه گیری هدفمند بود, بدین صورت که والدین دانش آموزان مقطع ابتدایی که از طرف مدارس به عنوان دانش آموزان مشکوک به بیش فعالی به مرکز مشاوره ارجاع داده شده بودند, دعوت شدند و بیش فعالی فرزندانشان با پرسشنامه سنجش بیش فعالی والدین کانرز سنجیده شد. از بین والدینی که فرزندانشان نمراتی با یک انحراف معیار بالاتر از میانگین در پرسشنامه کسب نمودند, 60 نفر به طور تصادفی به دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. در گروه آزمایش 9 جلسه مشاوره گروهی شناختی رفتاری اجرا شد, اما گروه گواه هیچ مداخله ای دریافت ننمود. پس از اتمام جلسات, بیش فعالی فرزندان هر دو گروه با پرسشنامه والدین کانرز ارزیابی شد. داده های حاصل با روش تجزیه و تحلیل کواریانس مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بین گروه آزمایش و گواه پس از انجام مداخله آزمایشی در متغیر بیش فعالی و مولفه های آن تفاوت معناداری وجود دارد(p<0.001). از این رو چنانچه والدین مهارت کافی در استفاده از نگرش های این روش را داشته باشند, در موقعیت های مختلف زندگی و به ویژه در ارتباط با کودکان بیش فعال خود کمتر دچار مشکل می شوند و به تبع آن, سطح سلامت روان افراد خانواده افزایش خواهد یافت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمیدی، فریده، و محمدی خراسانی، فرنگیس. (1396). اثربخشی مشاوره گروهی شناختی رفتاری والدین کودکان بیش فعال بر اختلالات رفتاری فرزندان. توانمند سازی کودکان استثنایی، 8(22)، 50-60. SID. https://sid.ir/paper/262563/fa

    Vancouver: کپی

    حمیدی فریده، محمدی خراسانی فرنگیس. اثربخشی مشاوره گروهی شناختی رفتاری والدین کودکان بیش فعال بر اختلالات رفتاری فرزندان. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1396؛8(22):50-60. Available from: https://sid.ir/paper/262563/fa

    IEEE: کپی

    فریده حمیدی، و فرنگیس محمدی خراسانی، “اثربخشی مشاوره گروهی شناختی رفتاری والدین کودکان بیش فعال بر اختلالات رفتاری فرزندان،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 8، no. 22، pp. 50–60، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262563/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا