مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,240
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

951
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر ارتقای هوش هیجانی دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف: اختلال های رفتاری اختلالات ناتوان کننده ای هستند که برای کودک و خانواده و جامعه مشکلات بسیاری ایجاد می کنند. براساس پژوهش ها برخی از ابعاد هوش هیجانی در افراد دارای اختلالات رفتاری کاستی هایی دارد؛ بنابراین هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر ارتقای هوش هیجانی دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری است. روش بررسی: پژوهش حاضر شبه آزمایشی از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری را تمامی دانش آموزان پسر دارای اختلالات رفتاری در مدارس شهر ارومیه تشکیل دادند. از بین آن ها ازطریق نمونه گیری غیرتصادفی دردسترس 30 دانش آموز پسر 13تا15ساله انتخاب شده و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل قرار گرفتند. در گروه آزمایش به مدت 10 جلسه 90دقیقه ای, درمان شناختی رفتاری صورت گرفت. هر دو گروه با استفاده از مقیاس هوش هیجانی شوت سال 1998, برای پیش آزمون و پس آزمون ارزیابی شدند. جهت مقایسه پس آزمون هر دو گروه, از روش تحلیل کوواریانس تک متغیره و چندمتغیره استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد با کنترل پیش آزمون, بین گروه های آزمایش و کنترل در متغیر هوش هیجانی کل و مولفه های خوش بینی/تنظیم هیجان, ارزیابی از هیجانات, مهارت های اجتماعی و کاربرد هیجانات تفاوت معناداری وجود داشت (0٫ 05

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمانی، مهران، رحیمی، رامین، و وکیلی، سمیرا. (1397). اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر ارتقای هوش هیجانی دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری. مطالعات ناتوانی، 8(- )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/517184/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمانی مهران، رحیمی رامین، وکیلی سمیرا. اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر ارتقای هوش هیجانی دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1397؛8(- ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/517184/fa

    IEEE: کپی

    مهران سلیمانی، رامین رحیمی، و سمیرا وکیلی، “اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر ارتقای هوش هیجانی دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری،” مطالعات ناتوانی، vol. 8، no. - ، pp. 0–0، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/517184/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button