مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

769
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

793
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی ترمیمی برای دانش آموزان با اختلال های یادگیری ویژه در دوره اول ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 80

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف طراحی و اعتبارسنجی برنامه درسی ترمیمی برای دانش آموزان با اختلال های یادگیری ویژه در دوره اول ابتدایی انجام شد. پژوهش مطالعه کاربردی با روش توصیفی تحلیلی و با رویکرد داده بنیاد بود. جامعه آماری پژوهش تمامی معلمان و متخصصان شهرستان مراغه (515 نفر) بود که از بین آن ها حجم نمونه با استفاده از جدول تصادفی مورگان 212 نفر معلم و 40 نفر متخصص برنامه درسی انتخاب شدند. برای پاسخگویی به سوال های تحقیق, در ابتدا به مطالعه نظری موضوع تحقیق و طراحی الگو اقدام شد و سپس با طرح پرسشنامه محقق ساخته, که روایی صوری و محتوایی آن را متخصصان بررسی کردند و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ 85/0 محاسبه و در نهایت الگوی طراحی شده از دیدگاه معلمان و متخصصان اعتبارسنجی شد. داده های به دست آمده از تحقیق, با استفاده از آزمون خی دو تحلیل شد. یافته ها حاکی از آن بود که تمامی عناصر در نظر گرفته شده برای برنامه درسی ترمیمی (هدف, محتوا, روش های یاددهی-یادگیری و روش های ارزشیابی) از دیدگاه معلمان و متخصصان دارای اعتبار است و بین نظر این دو گروه به لحاظ درجه اعتبار, تفاوت معناداری وجود نداشت. با توجه به یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که با در نظر گرفتن عناصر برنامه درسی ترمیمی اعتبارسنجی شده در تحقیق حاضر نسبت به کاربرد برنامه درسی برای دانش آموزان با اختلال های یادگیری ویژه در دوره اول ابتدایی اقدام شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تمجیدتاش، الهام، سیف نراقی، مریم، و نادری، عزت اله. (1397). طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی ترمیمی برای دانش آموزان با اختلال های یادگیری ویژه در دوره اول ابتدایی. توانمند سازی کودکان استثنایی، 9(4 )، 69-80. SID. https://sid.ir/paper/262570/fa

    Vancouver: کپی

    تمجیدتاش الهام، سیف نراقی مریم، نادری عزت اله. طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی ترمیمی برای دانش آموزان با اختلال های یادگیری ویژه در دوره اول ابتدایی. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1397؛9(4 ):69-80. Available from: https://sid.ir/paper/262570/fa

    IEEE: کپی

    الهام تمجیدتاش، مریم سیف نراقی، و عزت اله نادری، “طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی ترمیمی برای دانش آموزان با اختلال های یادگیری ویژه در دوره اول ابتدایی،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 9، no. 4 ، pp. 69–80، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262570/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button