Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

676
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

853
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی مکمل برای دانش آموزان نارسانویس دوره اول ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 34

چکیده

 ________________________________________ هدف: هدف این پژوهش, طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی مکمل برای دانش آموزان نارسانویس دوره اول ابتدایی است. روش: این پژوهش, جزء تحقیقات کاربردی است و با روش تحقیق زمینه ای انجام گرفت. جامعه آماری, جهت ارزشیابی از مؤلفه های الگو, از سه گروه: 40 متخصص برنامه درسی, 100 معلم اختلال یادگیری و 5607 معلم دوره اول ابتدایی استان مازندران, در سال تحصیلی 96-1395 تشکیل شده است. 36 متخصص برنامه درسی, 80 معلم اختلال یادگیری و 381 معلم دوره اول ابتدایی به عنوان نمونه استان مازندران انتخاب شدند. داده ها, توسط پرسشنامه محقق ساخته ای با ضریب آلفای کرونباخ (96/0) جمع آوری گردید. میزان خطرپذیری برابر با 05/0 در نظر گرفته شده است. برای تحلیل سؤال های ویژه پژوهش, از روش آماری خی دو ( ) بهره گرفته شده است. یافته ها: نتایج نشان داد که بین توزیع دیدگاه گروه ها یعنی متخصصان برنامه درسی و متخصصان اختلالات یادگیری و معلمان دوره اول ابتدایی, در رابطه با الگوی برنامه درسی مکمل برای اصلاح و ترمیم نارسانویسی, تفاوت معناداری وجود ندارد. نتیجه گیری: مؤلفه های الگوی برنامه درسی مکمل, برای دانش آموزان نارسانویس دوره اول ابتدایی از دیدگاه این سه گروه, مطلوب است. بنابراین, دست اندرکاران تربیتی به این امر عنایت لازم داشته و از الگوی برنامه درسی پیشنهادی برای برطرف ساختن مشکلات نارسانویسی دانش آموزان بهره گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملکی، لیلی، سیف نراقی، مریم، نادری، عزت اله، و علی عسگری، مجید. (1398). طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی مکمل برای دانش آموزان نارسانویس دوره اول ابتدایی. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، 19(2 )، 17-34. SID. https://sid.ir/paper/96398/fa

    Vancouver: کپی

    ملکی لیلی، سیف نراقی مریم، نادری عزت اله، علی عسگری مجید. طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی مکمل برای دانش آموزان نارسانویس دوره اول ابتدایی. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)[Internet]. 1398؛19(2 ):17-34. Available from: https://sid.ir/paper/96398/fa

    IEEE: کپی

    لیلی ملکی، مریم سیف نراقی، عزت اله نادری، و مجید علی عسگری، “طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی مکمل برای دانش آموزان نارسانویس دوره اول ابتدایی،” کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، vol. 19، no. 2 ، pp. 17–34، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/96398/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا