مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,192
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

982
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازی های رایانه ای بر انعطاف پذیری شناختی دانش آموزان با اختلال کم توجهی بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 122

چکیده

 این پژوهش با هدف تعیین میزان اثربخشی آموزش بازی های رایانه ای بر انعطاف پذیری شناختی دانش آموزان با اختلال کم توجهی بیش فعالی انجام شد. پژوهش حاضر نیمه آزمایشی و طرح مورد استفاده در این پژوهش طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش, دانش آموزان با اختلال کم توجهی بیش فعالی مراجعه کننده به مرکز مشاوره اهواز در سال 1397 بودند. گروه نمونه مشتمل بر 24 نفر بود که به صورت در دسترس انتخاب شده و به صورت تصادفی در دو گروه 12 نفری قرار گرفتند. گروه آزمایش طی 15 جلسه 60 دقیقه ای, هفته ای سه بار در جلسات انفرادی آموزش بازی های رایانه ای شرکت کرد و گروه کنترل هیج مداخله ای دریافت نکرد. ابزار پژوهش پرسشنامه انعطاف پذیری شناختی دنیس و وندروال (2010) بود. داده های پژوهش با استفاده از روش تحلیل کوواریانس تک متغیری در نسخه 24 نرم افزار SPSS تحلیل شد. نتایج نشان داد که آموزش بازی های رایانه ای تاثیر معناداری بر انعطاف پذیری شناختی دانش آموزان با اختلال کم توجهی بیش فعالی داشت. آموزش بازی های رایانه ای می تواند انعطاف پذیری شناختی دانش آموزان با اختلال کم توجهی بیش فعالی را افزایش دهد؛ بنابراین, برنامه ریزی به منظور استفاده از این برنامه مفید و موثر است و می تواند انعطاف پذیری شناختی را بهبود بخشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهمنی، مریم، و دشت بزرگی، زهرا. (1397). تاثیر بازی های رایانه ای بر انعطاف پذیری شناختی دانش آموزان با اختلال کم توجهی بیش فعالی. توانمند سازی کودکان استثنایی، 9(4 )، 115-122. SID. https://sid.ir/paper/262573/fa

    Vancouver: کپی

    بهمنی مریم، دشت بزرگی زهرا. تاثیر بازی های رایانه ای بر انعطاف پذیری شناختی دانش آموزان با اختلال کم توجهی بیش فعالی. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1397؛9(4 ):115-122. Available from: https://sid.ir/paper/262573/fa

    IEEE: کپی

    مریم بهمنی، و زهرا دشت بزرگی، “تاثیر بازی های رایانه ای بر انعطاف پذیری شناختی دانش آموزان با اختلال کم توجهی بیش فعالی،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 9، no. 4 ، pp. 115–122، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262573/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button