مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

441
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

616
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی جدیدترین تحولات روش شناسی کیفی پژوهش در حوزه آموزش و تدریس (براساس مجلات معتبر بین المللی)

صفحات

 صفحه شروع 150 | صفحه پایان 167

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر, بررسی جدیدترین تحولات نظری و روش شناسی کیفی در حوزه آموزش وتدریس بود. در این راستا, مجله بین المللی تحقیقات کیفی در آموزش موردبررسی قرار گرفت. روش: روش پژوهش توصیفی از نوع تحلیل محتوای اسنادی و جامعه آن تمام 12 شماره اخیر مجله (2016-2017) بود. این مجله در حوزه بین المللی دارای جایگاه کیو 2و اچ ایندکس23 است. تمام مقالات موردبررسی به صورت سرشماری مورد تحلیل قرار گرفتند. برای تحلیل یافته ها از فراوانی و درصد فراوانی استفاده شد. روش های پژوهش با توجه به مجموع روش-های استفاده شده در هریک از مقالات, به دو دسته کیفی و پساکیفی تقسیم شدند. یافتهها: نتایج نشان داد از میان روش های کیفی, مردم نگاری دارای بیشترین فراوانی بود. هم چنین, مجموعه ای از روش-های نوین ازجمله شعرپژوهی, دیفرکشن, عکس-صدا, غیربازنمودی در مقالات استفاده شده است. دانش آموزان و معلمان در جامعه آماری بالاترین درصد را به خود اختصاص داده اند. ازاین رو در همین حوزه استفاده معلمان و کادر آموزشی از روش های نوآورانه پژوهش می تواند کمک شایانی به بهبود یادگیری و کاربردی شدن پژوهش های جدید کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حشمتی فر، لیلا، ملایی، رباب، نصر، احمدرضا، و شریفیان، فریدون. (1398). بررسی جدیدترین تحولات روش شناسی کیفی پژوهش در حوزه آموزش و تدریس (براساس مجلات معتبر بین المللی). تدریس پژوهی، 7(1 )، 150-167. SID. https://sid.ir/paper/262604/fa

    Vancouver: کپی

    حشمتی فر لیلا، ملایی رباب، نصر احمدرضا، شریفیان فریدون. بررسی جدیدترین تحولات روش شناسی کیفی پژوهش در حوزه آموزش و تدریس (براساس مجلات معتبر بین المللی). تدریس پژوهی[Internet]. 1398؛7(1 ):150-167. Available from: https://sid.ir/paper/262604/fa

    IEEE: کپی

    لیلا حشمتی فر، رباب ملایی، احمدرضا نصر، و فریدون شریفیان، “بررسی جدیدترین تحولات روش شناسی کیفی پژوهش در حوزه آموزش و تدریس (براساس مجلات معتبر بین المللی)،” تدریس پژوهی، vol. 7، no. 1 ، pp. 150–167، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262604/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button