مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

622
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

611
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش گروهی به شیوه راه حل محور بر شادکامی نوجوانان دختر محروم از پدر

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 مقدمه: مولفه های روان شناختی نوجوانان (همچون شادکامی) در صورت فوت پدر تحت تاثیر قرار می گیرد. لذا پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش گروهی به شیوه راه حل محور بر شادکامی نوجوانان دختر محروم از پدر صورت پذیرفت.مواد و روش ها: روش پژوهش حاضر نیمه تجربی با طرح پیش آزمون - پس آزمون و پیگیری با گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی دانش آموزان دختر محروم از پدر شهر اصفهان در سال تحصیلی 94-1393 بود. برای انتخاب نمونه, با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس و تصادفی ساده 40 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شده و به دو گروه 20 نفری تقسیم گردیدند. مداخلات درمانی (رویکرد راه حل محور) بر روی گروه تجربه در هشت جلسه 90 دقیقه ای یک بار در هفته انجام شد. به گروه کنترل هیچ آموزشی داده نشد. پرسشنامه شادکامی آکسفورد به عنوان ابزار پژوهش استفاده شد. داده های جمع آوری شده توسط تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج تحلیل نشان داد که آموزش گروهی به شیوه راه حل محور بر شادکامی نوجوانان دختر محروم از پدر در مراحل پس آزمون و پیگیری تاثیر داشته است (p<0.001). بدین معنا که پس از اجرای مداخله آموزشی, گروه تجربه در مقایسه با گروه کنترل میزان شادکامی بالاتری را گزارش نمودند.نتیجه گیری: بر اساس یافته های حاصل از پژوهش حاضر در کنار سایر مداخلات شناخته شده و استاندارد موجود, می توان از روش آموزش راه حل محور در جهت افزایش شادکامی نوجوانان دختر محروم از پدر بهره برد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ادیبی، مریم، و گرجی، یوسف. (1395). تاثیر آموزش گروهی به شیوه راه حل محور بر شادکامی نوجوانان دختر محروم از پدر. سلامت جامعه، 10(3 )، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/262872/fa

    Vancouver: کپی

    ادیبی مریم، گرجی یوسف. تاثیر آموزش گروهی به شیوه راه حل محور بر شادکامی نوجوانان دختر محروم از پدر. سلامت جامعه[Internet]. 1395؛10(3 ):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/262872/fa

    IEEE: کپی

    مریم ادیبی، و یوسف گرجی، “تاثیر آموزش گروهی به شیوه راه حل محور بر شادکامی نوجوانان دختر محروم از پدر،” سلامت جامعه، vol. 10، no. 3 ، pp. 1–10، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262872/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button