مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,841
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,996
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش همدلی بر سازگاری اجتماعی و پرخاشگری دانش آموزان دختر

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 32

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی تاثیر آموزش همدلی بر پرخاشگری و سازگاری دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر یزد است. روش پژوهش, نیمه تجربی است و در آن از دو گروه آزمایش و گواه با انجام پیش آزمون و پس آزمون استفاده شد. نمونه حاضر 62 نفر از دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر یزد بودند که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس, انتخاب شدند و به طور تصادفی و برابر در دو گروه آزمایشی و گواه گمارده شدند. ابتدا هر دو گروه به پرسش نامه ها (پیش آزمون) پاسخ دادند و سپس تنها گروه آزمایش طی 15 جلسه تحت آموزش همدلی قرار گرفت. در نهایت مجددا پرسش نامه ها به وسیله هر دو گروه پاسخ داده شد (پس آزمون). داده ها با استفاده از پرسش نامه های همدلی آیزنبرگ و همکاران (1991), پرسش نامه اختلال رفتاری کودکان راتر (1964) و پرسش نامه پرخاشگری باس و پری (1992), جمع آوری و با استفاده از آزمون تحلیل کواریانس مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها حاکی از آن بود که بعد از کنترل نمره های پیش آزمون, تفاوت معناداری بین دو گروه آزمایش و گواه در میانگین نمره های همدلی, سازگاری اجتماعی و پرخاشگری و ابعاد آن وجود دارد. نتایج حاصل از پژوهش حاضر می تواند زمینه ای را برای بهبود سازگاری اجتماعی و کاهش پرخاشگری دانش آموزان فراهم آورد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برزگربفرویی، کاظم. (1394). تاثیر آموزش همدلی بر سازگاری اجتماعی و پرخاشگری دانش آموزان دختر. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 3(9 )، 21-32. SID. https://sid.ir/paper/262901/fa

    Vancouver: کپی

    برزگربفرویی کاظم. تاثیر آموزش همدلی بر سازگاری اجتماعی و پرخاشگری دانش آموزان دختر. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی[Internet]. 1394؛3(9 ):21-32. Available from: https://sid.ir/paper/262901/fa

    IEEE: کپی

    کاظم برزگربفرویی، “تاثیر آموزش همدلی بر سازگاری اجتماعی و پرخاشگری دانش آموزان دختر،” پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، vol. 3، no. 9 ، pp. 21–32، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262901/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا