مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

853
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

664
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و تبیین الگوی جامعه یادگیرنده حرفه ای در نظام آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 36

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف طراحی و تبیین الگوی جامعه یادگیرنده حرفه ای در نظام آموزش عالی و با روش همبستگی و اجرا با پرسش نامه های رهبری تحولی, فرهنگ سازمانی, ساختار سازمانی و جامعه یادگیرنده حرفه ای بر 226 عضو هیات علمی (از بین 351 عضو) دانشکده های مدیریت دانشگاه های دولتی تهران در سال 94-1393 که به روش نمونه گیری خوشه ای دو مرحله ای و سپس نمونه گیری هدفمند در دسترس انتخاب شدند, انجام شد. تحلیل ها, پایایی و روایی مطلوبی را برای ابزارها نشان داد. روش معادلات ساختاری در پژوهش شامل یک سازه نهفته برون زای رهبری تحولی و سه سازه نهفته درون زای فرهنگ سازمانی, ساختار سازمانی و جامعه یادگیرنده حرفه ای است. یافته ها حاکی از تاثیر معنادار و مستقیم رهبری تحولی بر فرهنگ سازمانی (g=0.61) بر ساختار سازمانی (g=0.82), بر جامعه یادگیرنده حرفه ای (g=039), تاثیر معنادار و غیرمستقیم فرهنگ سازمانی بر ساختار سازمانی (b=-0.08), تاثیر معنادار و مستقیم فرهنگ بر جامعه یادگیرنده حرفه ای (b=0.72), تاثیر غیرمعنادار ساختار سازمانی بر جامعه یادگیرنده حرفه ای در الگو است. نتایج بیانگر تاثیر مستقیم رهبری تحولی با مضامین تاثیر ایده آل رفتاری و اسنادی, انگیزش الهام بخش و ملاحظه فردی بر فرهنگ سازمانی یعنی انسجام و تعلق خاطر و الگوهای ارتباطی و بر ساختار سازمانی با وضعیت های ارگانیکی و صراحت سلسله مراتب سازمانی و نظارت حداکثر و بر جامعه یادگیرنده حرفه ای با مضمون مسوولیت پذیری جمعی برای یادگیری, مشارکت با تمرکز بر یادگیری حرفه ای و نیز تاثیر مستقیم فرهنگ سازمانی بر جامعه یادگیرنده حرفه ای و تاثیر دو سازه در شکل گیری دانشگاه به عنوان جامعه یادگیرنده حرفه ای است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پهلوان صادق، اعظم، عبدالهی، بیژن، نوه ابراهیم، عبدالرحیم، و زین آبادی، حسن رضا. (1394). طراحی و تبیین الگوی جامعه یادگیرنده حرفه ای در نظام آموزش عالی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 3(10 )، 17-36. SID. https://sid.ir/paper/262991/fa

    Vancouver: کپی

    پهلوان صادق اعظم، عبدالهی بیژن، نوه ابراهیم عبدالرحیم، زین آبادی حسن رضا. طراحی و تبیین الگوی جامعه یادگیرنده حرفه ای در نظام آموزش عالی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی[Internet]. 1394؛3(10 ):17-36. Available from: https://sid.ir/paper/262991/fa

    IEEE: کپی

    اعظم پهلوان صادق، بیژن عبدالهی، عبدالرحیم نوه ابراهیم، و حسن رضا زین آبادی، “طراحی و تبیین الگوی جامعه یادگیرنده حرفه ای در نظام آموزش عالی،” پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، vol. 3، no. 10 ، pp. 17–36، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262991/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا