Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,869
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,045
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عملکرد حافظه فعال در اضطراب حالت و صفت: نظریه کنترل توجه

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 39

چکیده

 مقدمه: تلاش های زیادی برای توضیح نظری تاثیر اضطراب بر کارکردهای شناختی صورت گرفته است, یکی از این نظریهها, نظریه کنترل توجه می باشد.هدف: لذا هدف پژوهش حاضر, مقایسه عملکرد حافظه فعال در دو گروه از دانشجویان مضطرب و عادی با توجه به نظریه کنترل توجه بود.روش: نمونه مورد مطالعه شامل دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در سال 94-1393 بود که به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابتدا 178 نفر از دانشجویان پرسشنامه اضطراب حالت-صفت اسپیلبرگر را تکمیل نمودند. پس از نمره گذاری مجموعا 67 دانشجو از 25 درصد بالای توزیع (افراد با اضطراب صفت و حالت بالا) و 25 درصد پایین توزیع (افراد با اضطراب صفت و حالت پایین) انتخاب شدند و به دو گروه اضطراب بالا و اضطراب پایین قرار گرفتند. سپس شرکت کنندگان یک تکلیف دوگانه مداد و کاغذی به منظور بررسی عملکرد حافظه فعال را انجام دادند. طرح پژوهش حاضر علی- مقایسه ای بود و داده ها با ستفاده از آزمون تی استودنت تحلیل شدند.یافته ها: نتایج پژوهش نشان دادند که عملکرد حافظه فعال افراد در گروه اضطراب بالا با عملکرد حافظه فعال افراد در گروه اضطراب پایین تفاوت معنادار (p<0.05) دارد.نتیجه گیری: بر اساس این یافته ها می توان نتیجه گرفت که اضطراب اثرات قابل توجهی بر عملکرد حافظه فعال دانشجویان می گذارد. به نظر می رسد که با کاهش اضطراب دانشجویان, حافظه فعال افزایش یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بحری، مریم، احمدی، عزت اله، و بحری، مائده. (1394). عملکرد حافظه فعال در اضطراب حالت و صفت: نظریه کنترل توجه. روانشناسی و روانپزشکی شناخت، 2(3 )، 29-39. SID. https://sid.ir/paper/263407/fa

    Vancouver: کپی

    بحری مریم، احمدی عزت اله، بحری مائده. عملکرد حافظه فعال در اضطراب حالت و صفت: نظریه کنترل توجه. روانشناسی و روانپزشکی شناخت[Internet]. 1394؛2(3 ):29-39. Available from: https://sid.ir/paper/263407/fa

    IEEE: کپی

    مریم بحری، عزت اله احمدی، و مائده بحری، “عملکرد حافظه فعال در اضطراب حالت و صفت: نظریه کنترل توجه،” روانشناسی و روانپزشکی شناخت، vol. 2، no. 3 ، pp. 29–39، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/263407/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا