مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

983
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

806
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش گروهی مهارت های حل مساله بر افسردگی و احساس قربانی شدن دانش آموزان قربانی قلدری

صفحات

 صفحه شروع 76 | صفحه پایان 88

چکیده

 مقدمه: هدف این پژوهش تعیین میزان اثربخشی آموزش گروهی مهارتهای حل مسله بر افسردگی و احساس قربانی شدن دانش آموزان یربانی قربانی قلدری بود.روش: در این پژوهش اثر آموزش گروهی مهارت های حل مسله بر کاهش میزان افسردگی دانش آموزان قربانی قلدری بررسی شد. شرکت کنندگان در مدرسه و توسط همسالان مورد قلدری قرار گرفته بودند و بر اساس پرسشنامه افسردگی بک, دارای خوی افسرده نیز بوده اند. این آموزش در قالب هشت هفته دو ساعته انجلام شد و در پایان دانش آموزان مجددا با پرسشنامه افسردگی بک آزمون شدند.یافته ها: نتایج نشان داد آموزش گروهی مهارت های حل مسله بر کاهش افسردگی و کلاهش قربانی شدن دانش آموزان قربانی قلدری موثر بود.نتیجه گیری: با توجه به نتایج حاصله, آموزش گروهی مهارتهای حله مسله به منظور کاهش میزان افسردگی و قربانی شدن دانش آموزان قربانی قلدری در مدارس وآموزشگاه ها توصیه میگردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    راضی مرادی، محمد، ظفر، مسعود، و رضایی، علی حسین. (1396). اثربخشی آموزش گروهی مهارت های حل مساله بر افسردگی و احساس قربانی شدن دانش آموزان قربانی قلدری. روانشناسی و روانپزشکی شناخت، 4(1 )، 76-88. SID. https://sid.ir/paper/263467/fa

    Vancouver: کپی

    راضی مرادی محمد، ظفر مسعود، رضایی علی حسین. اثربخشی آموزش گروهی مهارت های حل مساله بر افسردگی و احساس قربانی شدن دانش آموزان قربانی قلدری. روانشناسی و روانپزشکی شناخت[Internet]. 1396؛4(1 ):76-88. Available from: https://sid.ir/paper/263467/fa

    IEEE: کپی

    محمد راضی مرادی، مسعود ظفر، و علی حسین رضایی، “اثربخشی آموزش گروهی مهارت های حل مساله بر افسردگی و احساس قربانی شدن دانش آموزان قربانی قلدری،” روانشناسی و روانپزشکی شناخت، vol. 4، no. 1 ، pp. 76–88، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/263467/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button