Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,737
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

996
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه هوش هیجانی با خودکار آمدی مربیگری و کمال گرایی مربیان مدارس فوتبال

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 25

چکیده

 مقدمه: مربیگری جزوه پردردسرترین, جذاب ترین و سخت ترین مشاغل دنیاست شناخت خصوصیات, توانمندی ها, رفتارهای رهبری مربیان و شایستگی های اجتماعی و هیجانی مربیان بخصوص مربیان مدارس فوتبال, بر موثر بودن مربیان بر عملکرد و توانایی آنان تاثیر گذار خواهد بود.هدف: هدف کلی تحقیق حاضر تعیین رابطه بین هوش هیجانی ورزشی با خودکارآمدی مربیگری و کمال گرایی ورزشی مربیان مدارس فوتبال استان کردستان بود.روش: روش تحقیق در این پژوهش توصیفی از نوع تحلیلی است. و جامعه آماری آن شامل کلیه مربیان مدارس فوتبال استان کردستان در سال 1394 بود. با توجه به اینکه جامعه آماری تحقیق مشخص و محدود) 45 نفر( بود, از روش نمونه گیری به صورت تمام شمار استفاده شد. برای جمع داده ها از مقیاسه ای هوش هیجانی در ورزش(لان و همکاران, 2009), خودکارآمدی مربیگری (فیلتز و همکاران, 1999) و کمال گرایی دان و همکاران (2006) استفاده شد. در ادامه از آمار توصیفی برای توصیف متغیرها و سپس از آمار استنباطی آزمون کولموگروف - اسمیرنوف, ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی چندگانه در سطح p£0.05 با نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: نشان داد هوش هیجانی در ورزش مربیان با خودکارآمدی مربیگری و مولفه کمال گرایی ورزشی در ارتباط اند (p<0.01). همچنین هوش هیجانی مربیان پیشبینی مناسبی برای خودکارآمدی و کمال گرایی مربیان محسوب می شود(p<0.05).نتیجه گیری: در نهایت مشخص شد مربیانی که هوش هیجانی بالاتری دارند. از خودکارآمدی مربیگری و کمال گرایی بیشتری نیز برخوردارند, و میتوان هوش هیجانی به عنوان متغیری اثر گذار درحوزه مربیگری بخصوص مربیان مدارس فوتبال نام برد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسین نژاد، علی اکبر، و میرانی، کاوه. (1396). بررسی رابطه هوش هیجانی با خودکار آمدی مربیگری و کمال گرایی مربیان مدارس فوتبال. روانشناسی و روانپزشکی شناخت، 4(1 )، 13-25. SID. https://sid.ir/paper/263468/fa

    Vancouver: کپی

    حسین نژاد علی اکبر، میرانی کاوه. بررسی رابطه هوش هیجانی با خودکار آمدی مربیگری و کمال گرایی مربیان مدارس فوتبال. روانشناسی و روانپزشکی شناخت[Internet]. 1396؛4(1 ):13-25. Available from: https://sid.ir/paper/263468/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر حسین نژاد، و کاوه میرانی، “بررسی رابطه هوش هیجانی با خودکار آمدی مربیگری و کمال گرایی مربیان مدارس فوتبال،” روانشناسی و روانپزشکی شناخت، vol. 4، no. 1 ، pp. 13–25، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/263468/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا