مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,095
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

635
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل رضایت مندی شهروندان از دولت الکترونیک به منظور بهبود اعتماد عمومی

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 112

چکیده

 زمینه و هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی و اولویت بندی ابعاد, مؤلفه ها, شاخص ها و ارائه مدل رضایت مندی شهروندان از دولت الکترونیک به منظور بهبود اعتماد عمومی است. روش شناسی: پژوهش حاضر از لحاظ روش گردآوری اطلاعات توصیفی – پیمایشی محسوب می شود. جمع آوری داده ها نیز با روش آمیخته از نوع اکتشافی (ترکیبی کیفی و کمی) صورت گرفته که جمع آوری داده های کیفی از طریق تحلیل محتوای متون (با روش تحلیل محتوا و کدگذاری باز و با ابزار گردآوری اطلاعات فیش برداری) و با کسب نظر خبرگان (روش تجزیه وتحلیل آمار توصیفی و با ابزار گردآوری پرسش نامه) انجام و داده های کمی نیز از طریق پرسش نامه گردآوری شده است (روش تحلیل آمار استنباطی با به کارگیری تکنیک تحلیل عاملی تأییدی). نمونه آماری را در مرحله کیفی 15 نفر از خبرگان دانشگاهی و در مرحله کمی 402 نفر از شهروندان شهر اراک تشکیل دادند. یافته ها: بدین منظور ابتدا با استفاده از روش کیفی و از نوع تحلیل محتوا, پس از بررسی ادبیات, ابعاد, مؤلفه ها و فهرستی از 85 شاخص تهیه شد سپس طی سه راند دلفی از خبرگان در باب آن ها نظرسنجی شد و در نهایت 73 شاخص در 3 بعد و 10 مؤلفه به عنوان شاخص های رضایت مندی شهروندان از دولت الکترونیک به منظور بهبود اعتماد عمومی باقی ماند. نتیجه گیری: پس از ارائه الگوی مورد نظر, الگو درگروه بزرگ تر شهروندان شهر اراک از طریق تحلیل عاملی تأییدی اعتبارسنجی شد و در نهایت سازه الگو تأیید شد و مدل ارائه و نتایج تفسیر شد. نتایج نشان داد که در بین ابعاد سه گانه, بعد رضایت از شفافیت و شاخص های آن با بار عاملی 941/0 بیشترین تأثیر را بر روی مؤلفه های اعتماد عمومی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی مکی، سیدمحمدتقی، هادی پیکانی، مهربان، و جوانمرد، حبیب اله. (1398). ارائه مدل رضایت مندی شهروندان از دولت الکترونیک به منظور بهبود اعتماد عمومی. مدیریت منابع در نیروی انتظامی، 7(1 )، 83-112. SID. https://sid.ir/paper/264056/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی مکی سیدمحمدتقی، هادی پیکانی مهربان، جوانمرد حبیب اله. ارائه مدل رضایت مندی شهروندان از دولت الکترونیک به منظور بهبود اعتماد عمومی. مدیریت منابع در نیروی انتظامی[Internet]. 1398؛7(1 ):83-112. Available from: https://sid.ir/paper/264056/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمدتقی صادقی مکی، مهربان هادی پیکانی، و حبیب اله جوانمرد، “ارائه مدل رضایت مندی شهروندان از دولت الکترونیک به منظور بهبود اعتماد عمومی،” مدیریت منابع در نیروی انتظامی، vol. 7، no. 1 ، pp. 83–112، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/264056/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button