Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,248
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

806
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رهیافتی به سواد بازی های رایانه ای، مطالعه ساختار و محتوای «بازی عفو»

صفحات

 صفحه شروع 225 | صفحه پایان 264

چکیده

 در پژوهش حاضر بر مبنای تعریف کلاوس برون ینسن از سطوح سه گانه مفهوم رسانه, سه قلمرو نظری برای طرح مباحث سواد رسانه ای پیشنهاد داده و مفهوم سواد بازی رایانه ای را متناظر با قلمروهای مذکور بسط داده و در را به عنوان یک مطالعه موردی از منظر «بازی عفو» انتها بازی رایانه ای قلمروهای سه گانه سواد بازی رایانه ای مورد مطالعه قرار می دهیم.طبق تعریف ینسن, مفهوم رسانه در مطالعات ارتباطی, در سه سطح متمایز فهم می شود. سطح نخست سطح مادی و تکنولوژیک, سطح دوم سطح بیانی و تدقیق در ظرفیت های ارتباطی و سطح سوم سطح نهادی و اجتماعی است. اگر این معنا و مبنا بر سواد رسانه ای و به تبع آن سواد بازی رایانه ای تطبیق داده شود, قلمروهای مفصلی در سه سطح مجزا و البته متصلی برای طرح نظریات و انجام مطالعات بدست می آید. از منظر ارزیابی قلمروهای «بازی عفو», با رهیافت از این دریافت مطالعاتی سواد بازی رایانه ای مورد مطالعه قرار گرفته و نشان داده شده است که چگونه معانی و ارزش های گفتمانی این متن, به شکلی هم افزا در هر سه سطح مفهومی ماهیت رسانه ای آن بازتولید شده است. این بازی از طریق نحوه برقراری ارتباط تعاملی با کاربر, متصل کردن هویت مجازی کاربر در بازی با هویت مجازی او در شبکه اجتماعی فیس بوک, درگیرکردن حافظه اجتماعی کاربر از جهان واقعی و تاریخی با جلوه های متعددی از متن و درنهایت ایجاد دوگانه های ارزشی در لایه های روایی و رویه ای خود, کوشیده است, محدوده آگاهی های حاصل شده از تعامل کاربر با بازی را در جهان مجازی متن, به جهان واقعی و تاریخی تسری دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طاهری، آرین، و حسینی، سیدبشیر. (1396). رهیافتی به سواد بازی های رایانه ای, مطالعه ساختار و محتوای «بازی عفو». مطالعات رسانه های نوین، 3(11 )، 225-264. SID. https://sid.ir/paper/264579/fa

    Vancouver: کپی

    طاهری آرین، حسینی سیدبشیر. رهیافتی به سواد بازی های رایانه ای, مطالعه ساختار و محتوای «بازی عفو». مطالعات رسانه های نوین[Internet]. 1396؛3(11 ):225-264. Available from: https://sid.ir/paper/264579/fa

    IEEE: کپی

    آرین طاهری، و سیدبشیر حسینی، “رهیافتی به سواد بازی های رایانه ای, مطالعه ساختار و محتوای «بازی عفو»،” مطالعات رسانه های نوین، vol. 3، no. 11 ، pp. 225–264، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/264579/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا