Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,333
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

833
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تفاوت شهرت حقیقی و مجازی و نقش رسانه ها در میزان شناخته شدگی افراد

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 138

چکیده

 پژوهش حاضر به دنبال درک تفاوت شهرت افراد در فضای حقیقی و فضای مجازی است. هدف از این پژوهش, توسعه و معرفی روش های جدید در مطالعات مربوط به فضای مجازی, تحلیل میزان کاربردپذیری سنت نظریات تاثیر رسانه در شرایط گسترش مناسبات فضای جدید درفضای مجازی و مقایسه تفاوت توان رسانه های مختلف بر متغیر مورد بررسی یعنی «شهرت فردی» می باشد. برای این منظور, از موتور جستجوی گوگل به عنوان ابزار پایه برای تولید لیست مشهور ترین افرادی که نام کوچک یکسانی داشته اند, استفاده شده و سپس با استفاده از روش لمپرت و شولمن در کمی کردن شهرت, به هریک از افراد این لیست, مقادیر عددی متناسب با شهرت شان اختصاص داده شده است. در گام بعد مقادیر شهرت مجازی این افراد با نتایج پیمایشی مشابه در فضای حقیقی مقایسه شده و تفاوت ها با استفاده نظریه «کاشت» تبیین گردیده است. نتایج به دست آمده بیانگر این مطلب است که ضریب و رتبه بندی شهرت مجازی افراد با رتبه شهرت حقیقی آنها تفاوت معناداری دارد و نیز رسانه های مختلف در ایجاد این میزان از شناخته شدگی نقش متفاوتی دارند. این مطلب موید این است که میان آن کسانی که مردم در موردشان چیزهایی می دانند با آن کسانی که مردم می خواهند در موردشان چیزهایی بدانند تفاوت وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاوردی، تهمینه، جعفرزاده پور، فروزنده، و حسینی مقدم، محمد. (1396). بررسی تفاوت شهرت حقیقی و مجازی و نقش رسانه ها در میزان شناخته شدگی افراد. مطالعات رسانه های نوین، 3(10 )، 111-138. SID. https://sid.ir/paper/264710/fa

    Vancouver: کپی

    شاوردی تهمینه، جعفرزاده پور فروزنده، حسینی مقدم محمد. بررسی تفاوت شهرت حقیقی و مجازی و نقش رسانه ها در میزان شناخته شدگی افراد. مطالعات رسانه های نوین[Internet]. 1396؛3(10 ):111-138. Available from: https://sid.ir/paper/264710/fa

    IEEE: کپی

    تهمینه شاوردی، فروزنده جعفرزاده پور، و محمد حسینی مقدم، “بررسی تفاوت شهرت حقیقی و مجازی و نقش رسانه ها در میزان شناخته شدگی افراد،” مطالعات رسانه های نوین، vol. 3، no. 10 ، pp. 111–138، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/264710/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button