مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,019
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

736
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی انتقادی مدل تربیت اخلاقی تلفیقی مبتنی بر ایده «خبرگی اخلاقی»

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 143

چکیده

 ارائه مدل های موثرتر تربیت اخلاقی دغدغه بسیاری از اندیشمندان, نظریه پردازان و دست اندرکاران تربیت اخلاقی است. مدل تربیت اخلاقی تلفیقی بر اساس ایده خبرگی اخلاقی شکل گرفته است و ظرفیت های دو رویکرد عقل گرا و شهودگرا را برای تربیت اخلاقی به کار می گیرد. هدف این مقاله معرفی و تبیین ایده خبرگی اخلاقی و مدل تربیت اخلاقی تلفیقی و نقد آن است. روش انجام پژوهش, توصیفی- تحلیلی- انتقادی است. یافته ها نشان داد که اخلاق ورزی دارای چهار مولفه حساسیت اخلاقی, قضاوت اخلاقی, انگیزش اخلاقی و مهارت عملی است و خبرگی اخلاقی مستلزم رشد در هر چهار حیطه است. رشد در این چهار حیطه, تقویت توام ذهن شهودی و ذهن استدلالی را می طلبد که از طریق برنامه تربیت اخلاقی تلفیقی امکان پذیر است. در این مقاله, اصول برنامه تربیت اخلاقی تلفیقی و نیز برنامه گام به گام آن در مدرسه به تفصیل مطرح شده و سپس موردنقد قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وجدانی، فاطمه. (1396). بررسی انتقادی مدل تربیت اخلاقی تلفیقی مبتنی بر ایده «خبرگی اخلاقی». فلسفه تربیت، 2(1 )، 115-143. SID. https://sid.ir/paper/264987/fa

    Vancouver: کپی

    وجدانی فاطمه. بررسی انتقادی مدل تربیت اخلاقی تلفیقی مبتنی بر ایده «خبرگی اخلاقی». فلسفه تربیت[Internet]. 1396؛2(1 ):115-143. Available from: https://sid.ir/paper/264987/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه وجدانی، “بررسی انتقادی مدل تربیت اخلاقی تلفیقی مبتنی بر ایده «خبرگی اخلاقی»،” فلسفه تربیت، vol. 2، no. 1 ، pp. 115–143، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/264987/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button