Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

693
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

816
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش ابعاد جو آموزش سازمانی و جهت گیری یادگیری شخصی بر یادگیری حرفه ای کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تبریز

صفحات

 صفحه شروع 74 | صفحه پایان 86

چکیده

 زمینه و اهداف برای همگام شدن نیروی انسانی سازمان, یادگیری حرفه ای باید با ایجاد جو آموزش سازمانی مطلوب به صورت پیوسته صورت گیرد. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش ابعاد جو آموزشی سازمانی و جهت گیری یادگیری شخصی بر یادگیری حرفه ای در کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام گرفت. مواد و روش ها پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی مقطعی است. نمونه آماری شامل 220 نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود که به روش نمونه گیری طبقه ای متناسب انتخاب شدند. داده های مورد نیاز از طریق پرسشنامه های استاندارد شامل جو آموزش سازمانی تریسی و توس, جهت گیری یادگیری شخصی تارنو و یادگیری حرفه ای لی و همکاران فراهم گردید. داده ها در نرم افزار SPSS 21 با استفاده از روش های آمار توصیفی و آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزار لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها بیشترین میانگین در میان ابعاد جو آموزش سازمانی مربوط به بعد حمایت مدیریتی بود و میانگین جهت گیری یادگیری شخصی از جو آموزش سازمانی بیشتر بود. نتایج تحلیل مسیر لیزرل نشان داد ابعاد جو آموزش سازمانی شامل حمایت مدیریتی (52/0(ß =, حمایت شغلی (63/0 (ß =و حمایت سازمانی (67/(ß = و جهت گیری یادگیری شخصی (87/0 (ß = بر میزان یادگیری حرفه ای کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تبریز اثر علی مثبت معناداری داشتند و مدل آنها از برازش مناسبی برخوردار است. نتیجه گیری جو آموزش سازمانی و جهت گیری یادگیری شخصی بر میزان یادگیری حرفه ای کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاثیر مستقیم مثبت معناداری دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قربان نیتی، مالک، قاسم زاده علیشاهی، ابوالفضل، و برقی، عیسی. (1399). نقش ابعاد جو آموزش سازمانی و جهت گیری یادگیری شخصی بر یادگیری حرفه ای کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تبریز. تصویر سلامت، 11(1 )، 74-86. SID. https://sid.ir/paper/265183/fa

    Vancouver: کپی

    قربان نیتی مالک، قاسم زاده علیشاهی ابوالفضل، برقی عیسی. نقش ابعاد جو آموزش سازمانی و جهت گیری یادگیری شخصی بر یادگیری حرفه ای کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تبریز. تصویر سلامت[Internet]. 1399؛11(1 ):74-86. Available from: https://sid.ir/paper/265183/fa

    IEEE: کپی

    مالک قربان نیتی، ابوالفضل قاسم زاده علیشاهی، و عیسی برقی، “نقش ابعاد جو آموزش سازمانی و جهت گیری یادگیری شخصی بر یادگیری حرفه ای کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تبریز،” تصویر سلامت، vol. 11، no. 1 ، pp. 74–86، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/265183/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا