Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

888
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

793
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی برنامه آموزشی مقطع کارشناسی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با استفاده از مدل زمینه-درون داد- فرایند-برون داد

صفحات

 صفحه شروع 104 | صفحه پایان 110

چکیده

 زمینه و اهداف: ارزشیابی آموزش عالی, فرایندی منظم برای تشخیص پیشرفت فراگیران در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده آموزشی می باشد. این مطالعه با هدف ارزشیابی برنامه آموزشی رشته کارشناسی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی تبریز با استفاده از مدل زمینه-درون داد- فرایند-برون داد طراحی و صورت گرفته است. مواد و روش ها: مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی-تحلیلی می باشد. نمونه آماری به تعداد 18 نفر از اساتید, 55 نفر از دانشجویان و 21 نفر از دانش آموختگان انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها پرسش نامه ای بود که روایی و پایایی آن در دانشگاه علوم پزشکی کرمان مورد تایید قرار گرفته و به مورد اجرا گذاشته شده بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS 16.0 و آمار توصیفی و تحلیلی مورد استفاده قرار گرفت. یافته ها: امتیاز کلی برنامه آموزشی مورد مطالعه در ابعاد زمینه, درون داد, فرایند و برون داد به ترتیب 64.96, 64.11, 63.45 و63.97 درصد بود. در مجموع این دوره در سطح نسبتا مطلوب ارزیابی گردید. نتیجه گیری: به نظر می رسد با در نظر گرفتن برخی از اصلاحات در سرفصل های دروس و تاکید بیشتر بر مهارت آموزی دانشجویان, بتوان میزان مطلوبیت برنامه را افزایش داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جنتی، علی، غلامی، مریم، نریمانی، محمدرضا، قلیزاده، معصومه، و کبیری، ندا. (1396). ارزشیابی برنامه آموزشی مقطع کارشناسی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با استفاده از مدل زمینه-درون داد- فرایند-برون داد. تصویر سلامت، 8(2 )، 104-110. SID. https://sid.ir/paper/265211/fa

    Vancouver: کپی

    جنتی علی، غلامی مریم، نریمانی محمدرضا، قلیزاده معصومه، کبیری ندا. ارزشیابی برنامه آموزشی مقطع کارشناسی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با استفاده از مدل زمینه-درون داد- فرایند-برون داد. تصویر سلامت[Internet]. 1396؛8(2 ):104-110. Available from: https://sid.ir/paper/265211/fa

    IEEE: کپی

    علی جنتی، مریم غلامی، محمدرضا نریمانی، معصومه قلیزاده، و ندا کبیری، “ارزشیابی برنامه آموزشی مقطع کارشناسی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با استفاده از مدل زمینه-درون داد- فرایند-برون داد،” تصویر سلامت، vol. 8، no. 2 ، pp. 104–110، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/265211/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا