Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

993
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,362
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کارآیی پایدار شبکه حمل و نقل عمومی با رویکرد تحلیل فراگیر داده ها (نمونه موردی: خطوط اتوبوس رانی شهر و حومه اردبیل)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 هدف مطالعه حاضر, سنجش و ارزیابی کارآیی خطوط اتوبوس رانی شهر اردبیل در کاربست با مدل تحلیل پوششی داده ها می باشد. در تحقیق کاربردی حاضر, شاخص های مطرح در کاربست مدل DEA در قالب عوامل ورودی (تعداد ایستگاه های اتوبوس, تعداد اتوبوس در نرخ رفت و برگشت, مسافت و طول هر خط اتوبوس رانی) و عامل خروجی (متوسط جابجایی در هر خط) قرار گرفته اند. همان طوری که از نتایج این پژوهش مشاهده می شود؛ خطوط شماره 1, 3, 12 و 23 با وزن های 1.000 در رتبه اول سنجش کارآیی خطوط شهری و حومه ای, واقع شده اند. لذا خطوط اشاره شده, کارآترین خطوط شهری اردبیل در شرایط مقایسه نسبی بین خطوط شهری و حومه ای را داراست. در بین خطوط اتوبوس رانی شهری و حومه ای اردبیل, خط شماره 12 با 20 بار مرجع واقع شدن برای خطوط ناکارای اردبیل, الگوی غالب خطوط ناکارآ, ارزیابی شده است. لذا با توجه به درک مقادیر و ارزش های بدست آمده از پژوهش و ماهیت شاخص خروجی تحقیق (مبنی بر اینکه شاخص خروجی پژوهش (مسافران) با افزایش خود سبب بهبود کارایی خطوط می گردند), می توان با تغییر و افزودن مسیر به طراحی جدیدی از خطوط برای تجهیز همه مناطق و بلوک اصلی شهر به فراگیری دسترسی شهرواندان به حمل و نقل عمومی پرداخت. در این راستا, از نظر پژوهشی, پیشنهاد می شود تحقیق پیمایشی در سطح شهر برای سنجش میزان رضایت ساکنین در دسترسی به خدمات یادشده صورت گیرد, که دید شهروندان را نسبت به پخش و دسترسی به امکانات حمل و نقل عمومی (اتوبوس), رصد نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برندک، فرهاد، و فنی، زهره. (1394). کارآیی پایدار شبکه حمل و نقل عمومی با رویکرد تحلیل فراگیر داده ها (نمونه موردی: خطوط اتوبوس رانی شهر و حومه اردبیل). معماری و شهرسازی پایدار، 3(2 )، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/265548/fa

    Vancouver: کپی

    برندک فرهاد، فنی زهره. کارآیی پایدار شبکه حمل و نقل عمومی با رویکرد تحلیل فراگیر داده ها (نمونه موردی: خطوط اتوبوس رانی شهر و حومه اردبیل). معماری و شهرسازی پایدار[Internet]. 1394؛3(2 ):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/265548/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد برندک، و زهره فنی، “کارآیی پایدار شبکه حمل و نقل عمومی با رویکرد تحلیل فراگیر داده ها (نمونه موردی: خطوط اتوبوس رانی شهر و حومه اردبیل)،” معماری و شهرسازی پایدار، vol. 3، no. 2 ، pp. 1–10، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/265548/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا