مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

562
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

573
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سیستم ایمنی بر روی صحنه نمایش: تأثیر تدریس ایمنولوژی پایه با استفاده از نمایش دانشجوئی بر عملکرد تحصیلی و رضایت مندی دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 82

چکیده

 مقدمه و هدف: ا دوره آموزش پرستاری یک برنامه فشرده و درمواردی همراه بااسترس است. دراینحالت, ممکن است یادگیری کاهش یابد. با توجه نقش مهم دانش اموختگاناین رشته, سعی بر آن است تا از روشهای آموزش کارآمد استفاده گردد. نمایش, یکی از روش های نوین شبیه سازی است که درافزایش یادگیری تأثیر بسزایی دارد. ازاینرو, تأثیر نمایش در تدریس ایمنولوژی بهمراه سخنرانی بر یادگیری دانشجویان باروش تدریس سخنرانی مقایسه شد. روش ها: دوکلاس مجزا ازدانشجویان پرستاری درنظرگرفته و درس به هردوگروه بشکل سخنرانی ارائه شد. برای یک کلاس تدریس باسخنرانی و گروه دیگرروش تدریسسخنرانی بهمراه نمایش انجام شد. در این روش, هر دانشجودر نقش یک عامل سیستم ایمنی درس ارائه شده در آن جلسه ایفای نقش کرد. درآخرین جلسه نیز دانشجویاندرنقش مجموعه عوامل سیستم ایمنی علیه یک عامل عفونی عمل کردند. در پایان ترم آزمون مشابه شامل 40 سؤال باضریب دشواری وضریب تمیز یکسان برگزار و نمره دوکلاس مقایسه و رضایتمندی دانشجویان با پرسشنامه اخذشد. یافته ها: نتایج نشانگر افزایش معنادار میانگین نمره دانشجویان در گروه تدریس بهمراه نمایش بود. البته, میانگین نمره پایان ترم دختران گروه تدریس به روش سخنرانی بهمراه نمایش به میزان معناداری بیش از دختران گروه تدریس با سخنرانی بود. ولی پسران, تفاوت معناداری نداشتند. نظرخواهی نشان داد که 100 درصد دانشجویان ازاین روش تدریس لذت برده و معتقد بودند معلوماتشان اضافه شده بود. نتیجه گیری: نمایش به درک عمیق تر ایمنولوژی کمک وآموزش را به فرایندی خوشایند تبدیل کرد. مهم اینکه, دانشجویان درجریان اجرای نمایش سؤالات مفهومی رامطرحکردند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورآقا، بهروز، نوروزی نیا، روح انگیز، قاضی وکیلی، زهره، و پاکروان، نفیسه. (1397). سیستم ایمنی بر روی صحنه نمایش: تأثیر تدریس ایمنولوژی پایه با استفاده از نمایش دانشجوئی بر عملکرد تحصیلی و رضایت مندی دانشجویان پرستاری. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، 5(2 )، 71-82. SID. https://sid.ir/paper/266145/fa

    Vancouver: کپی

    پورآقا بهروز، نوروزی نیا روح انگیز، قاضی وکیلی زهره، پاکروان نفیسه. سیستم ایمنی بر روی صحنه نمایش: تأثیر تدریس ایمنولوژی پایه با استفاده از نمایش دانشجوئی بر عملکرد تحصیلی و رضایت مندی دانشجویان پرستاری. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی[Internet]. 1397؛5(2 ):71-82. Available from: https://sid.ir/paper/266145/fa

    IEEE: کپی

    بهروز پورآقا، روح انگیز نوروزی نیا، زهره قاضی وکیلی، و نفیسه پاکروان، “سیستم ایمنی بر روی صحنه نمایش: تأثیر تدریس ایمنولوژی پایه با استفاده از نمایش دانشجوئی بر عملکرد تحصیلی و رضایت مندی دانشجویان پرستاری،” راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، vol. 5، no. 2 ، pp. 71–82، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266145/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button