مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

916
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

646
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سبک های یادگیری دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه اصفهان براساس مدل VARK

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 85

چکیده

 مقدمه و هدف: دانشجویان از سبک های یادگیری متفاوتی استفاده می کنند که آشنایی با این سبک ها می تواند باعث کارایی بیشتر تدریس گردد. هدف این پژوهش مقایسه سبک های یادگیری دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان براساس مدل VARK می-باشد. روش ها: این پژوهش به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه پژوهش کلیه دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بودند که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای 145 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها به وسیله پرسشنامه استاندارد VARK گردآوری گردید. داده ها با استفاده از روش های آماری توصیفی و تحلیلی در نرم افزار SPSS نسخه 20 تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی از سبک های یادگیری متفاوتی استفاده می کنند که سبک ترجیحی آنها سبک خواندن/ نوشتن (با میانگین 42/62) می باشد. بین سبک یادگیری دانشجویان مقطع کارشناسی با مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تفاوت معنی داری وجود دارد. تفاوت معنی داری بین سبک های یادگیری دانشجویان دو دانشگاه مشاهده نشد. نتیجه گیری: با درنظرگرفتن تفاوت سبک های یادگیری بین دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی و غالب بودن سبک یادگیری خواندن/نوشتن لازم است مسئولان آموزشی ضمن آگاهی از تفاوت های موجود, برنامه ها و روش های آموزشی خود را متناسب با نیازهای دانشجویان (در جهت آموزش کاربردی مطالب) طراحی و اجرا نمایند تا بازده آموزش و یادگیری در حد امکان بهبود یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طاهری، ابوالفضل، زارع عبدالهی، سلیمه، یوسفیان زاده، امید، و هاشمیان، محمدرضا. (1398). مقایسه سبک های یادگیری دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه اصفهان براساس مدل VARK. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، 6(2 )، 75-85. SID. https://sid.ir/paper/266169/fa

    Vancouver: کپی

    طاهری ابوالفضل، زارع عبدالهی سلیمه، یوسفیان زاده امید، هاشمیان محمدرضا. مقایسه سبک های یادگیری دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه اصفهان براساس مدل VARK. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی[Internet]. 1398؛6(2 ):75-85. Available from: https://sid.ir/paper/266169/fa

    IEEE: کپی

    ابوالفضل طاهری، سلیمه زارع عبدالهی، امید یوسفیان زاده، و محمدرضا هاشمیان، “مقایسه سبک های یادگیری دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه اصفهان براساس مدل VARK،” راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، vol. 6، no. 2 ، pp. 75–85، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266169/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button