مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

920
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

800
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی مولفه های اقناعی تبلیغات تلویزیونی با هدف ترویج مصرف بهینه انرژی (برق) در کشور

صفحات

 صفحه شروع 221 | صفحه پایان 250

چکیده

 هدف کلی این تحقیق بررسی تبلیغات تلویزیونی به عنوان ابزاری در تغییر ارزش ها, باورها, نگرش و رفتار ها, و ارزیابی مولفه های اقناعی موثر در تبلیغات تلویزیونی در رفتار مصرفی مخاطبان, به ویژه مصرف کنندگان انرژی است, و اینکه چگونه بینندگان این گونه تبلیغات به رعایت اصلاح الگوی مصرف انرژی ترغیب می شوند. روش این تحقیق تحلیل محتوای کیفی, تحلیل اسنادی متون و ادبیات است. به این منظور, جامعه آماری مورد نظر شامل کارشناسان آموزش و ترویج بهینه سازی و بهره وری انرژی بوده است که به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند و مصاحبه های نیمه ساختارگرانه با ایشان صورت گرفته است. طرح تحقیق به بررسی تبلیغات می پردازد و مولفه های مهم تبلیغات اقناعی را که در تغییر باورها و نگرش مصرف کنندگان نقش موثری دارد و منجر به تغییر رفتار مصرف می شود ارائه می دهد. با توجه به یافته های حاصل از مصاحبه ها و تحلیل کیفی محتوای مروری, نتایج بیانگر آن است که عوامل مربوط به پیام, مخاطب و موقعیت بر متقاعدسازی مصرف کننده انرژی تاثیر داشته است, و ازجمله عوامل موثر اقناعی می توان به وجود عناصر احساسی, شناختی و رفتاری پیام اشاره کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    روشندل اربطانی، طاهر، و قیومی، زهرا. (1394). شناسایی مولفه های اقناعی تبلیغات تلویزیونی با هدف ترویج مصرف بهینه انرژی (برق) در کشور. پژوهش های سیاستگذاری و برنامه ریزی انرژی، 1(1 )، 221-250. SID. https://sid.ir/paper/266329/fa

    Vancouver: کپی

    روشندل اربطانی طاهر، قیومی زهرا. شناسایی مولفه های اقناعی تبلیغات تلویزیونی با هدف ترویج مصرف بهینه انرژی (برق) در کشور. پژوهش های سیاستگذاری و برنامه ریزی انرژی[Internet]. 1394؛1(1 ):221-250. Available from: https://sid.ir/paper/266329/fa

    IEEE: کپی

    طاهر روشندل اربطانی، و زهرا قیومی، “شناسایی مولفه های اقناعی تبلیغات تلویزیونی با هدف ترویج مصرف بهینه انرژی (برق) در کشور،” پژوهش های سیاستگذاری و برنامه ریزی انرژی، vol. 1، no. 1 ، pp. 221–250، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266329/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button