مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,037
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

620
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط بین اخلاق حرفه ای فروشندگان لوازم ورزشی با شکل گیری روابط پایدار میان مشتری و فروشنده

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 33

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, تعیین ارتباط بین اخلاق حرفه ای فروشندگان لوازم ورزشی با شکل گیری روابطی پایدار (اعتماد, تعهد و وفاداری) میان مشتری وفروشگاه است. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش, کلیه مشتریان فروشگاه های لوازم ورزشی شهر قزوین بودند که با استفاده از فرمول کوکران 370 نفر از طریق روش نمونه گیری در دسترس به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه اخلاق حرفه ای فروشنده, اعتماد, تعهد و وفاداری مشتریان حسن قلی پور و همکاران (1391) بود. نتایج نشان داد که بین متغیرهای اعتماد, تعهد و وفاداری مشتریان با اخلاق حرفه ای فروشندگان ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد و متغیر اخلاق حرفه ای بیشترین ارتباط و همبستگی (0.650= R) را با متغیر اعتماد دارد. همچنین نتایج مستقل (p£0.05) نشان داد که بین دیدگاه مشتریان زن و مرد تنها در متغیرهای اعتماد و تعهد تفاوت معنادار وجود دارد.بر اساس نتایج پژوهش, اطلاع رسانی واقعی در مورد محصول عرضه شده, مدنظر قرار دادن منافع مشتری, رعایت اصل انصاف و صداقت در جلب اعتماد مشتریان از طریق ارائه محصولات باکیفیت و متناسب با خواسته ها و سلایق مشتریان از جمله قیمت گذاری و رسیدگی به شکایات و پیشنهادهای آنان می تواند به تقویت روابط با آنان از سوی فروشندگان فروشگاه های ورزشی بینجامد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمودی، احمد، کشکر، سارا، سلطانی، مصطفی، و اسلامی، ایوب. (1394). ارتباط بین اخلاق حرفه ای فروشندگان لوازم ورزشی با شکل گیری روابط پایدار میان مشتری و فروشنده. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، 3(10 )، 21-33. SID. https://sid.ir/paper/266749/fa

    Vancouver: کپی

    محمودی احمد، کشکر سارا، سلطانی مصطفی، اسلامی ایوب. ارتباط بین اخلاق حرفه ای فروشندگان لوازم ورزشی با شکل گیری روابط پایدار میان مشتری و فروشنده. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی[Internet]. 1394؛3(10 ):21-33. Available from: https://sid.ir/paper/266749/fa

    IEEE: کپی

    احمد محمودی، سارا کشکر، مصطفی سلطانی، و ایوب اسلامی، “ارتباط بین اخلاق حرفه ای فروشندگان لوازم ورزشی با شکل گیری روابط پایدار میان مشتری و فروشنده،” رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، vol. 3، no. 10 ، pp. 21–33، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266749/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا