مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

589
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ایجاد روابط موفق فروشنده و مشتری برای کالاهای ورزشی: رویکرد AHP فازی

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 78

چکیده

 هدف: هدف از این مقاله, بررسی معیارهای فروشندگان موفق است که برای تقویت تجربه مشتری در فروشگاه از اهمیت بسیاری برخوردار است. روش شناسی: در این تحقیق از طرح اکتشافی متوالی دو مرحله ای استفاده شده است, داده های کیفی و کمی با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند جمع آوری شده است. برای تجزیه و تحلیل کیفی, با 11 کارشناس فروش حداقل چهار سال سابقه کار مصاحبه صورت گرفت و داده ها با رویکرد تحلیل مضمون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل کمی, 20 نفر از دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی به عنوان پاسخ دهندگان انتخاب شدند. معیارها و معیارهای فرعی با استفاده از روشAHP Fuzzy در محیط نرم افزاری MATLAB اندازه گیری شد. یافته ها: تجزیه و تحلیل کیفی چهار معیار (مشتری مداری, دانش اطلاعات, رفتار اخلاقی و ویژگی های شخصی) و 11 زیر ملاک را نشان داد. تجزیه و تحلیل کمی نشان داد که مشتری با وزن 0. 2647, دانش اطلاعات با وزن 0. 2556 رفتار اخلاقی با وزن 2450/0 و ضریب ویژگی های شخصی در رتبه آخر قرار گرفت با وزن 0. 2347. نتیجه گیری: یافته های این مقاله برای صنعت خرده فروشی ورزشی, به منظور تجدید استراتژی های فروش و بازاریابی آنها ضروری است. با درک بیشتر از نیازهای مصرف کننده, خرده فروشان ورزشی می توانند محصولات خود را به شیوه ای مؤثر به فروش برسانند تا سهم بازار خود را افزایش دهند.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی بروجردی، سعید، ام دی حسین، معائزاتول آیداواتی، منصوری، حسین، و علوی، علی. (1399). ایجاد روابط موفق فروشنده و مشتری برای کالاهای ورزشی: رویکرد AHP فازی. رهیافت های نو در علوم ورزشی، 2(3 )، 53-78. SID. https://sid.ir/paper/361424/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی بروجردی سعید، ام دی حسین معائزاتول آیداواتی، منصوری حسین، علوی علی. ایجاد روابط موفق فروشنده و مشتری برای کالاهای ورزشی: رویکرد AHP فازی. رهیافت های نو در علوم ورزشی[Internet]. 1399؛2(3 ):53-78. Available from: https://sid.ir/paper/361424/fa

    IEEE: کپی

    سعید صادقی بروجردی، معائزاتول آیداواتی ام دی حسین، حسین منصوری، و علی علوی، “ایجاد روابط موفق فروشنده و مشتری برای کالاهای ورزشی: رویکرد AHP فازی،” رهیافت های نو در علوم ورزشی، vol. 2، no. 3 ، pp. 53–78، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/361424/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button