مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,146
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,131
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چارچوب مفهومی تدوین بسته آموزشی بازی های شناختی و عصب روان شناختی کودکان نارساخوان

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 103

چکیده

 هدف کلی پژوهش, بررسی چارچوب مفهومی ساخت بستة آموزشی بازی های شناختی و عصب روان شناختی برای کودکان نارساخوان از طریق مؤلفه های شناختی و عصب روان شناختی نارساخوانی است. با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس همة پژوهش های انجام گرفته از سال 2001 تا سال 2017 در داخل و خارج از کشور مورد بررسی قرار گرفت. داده ها به روش تحلیل مضمون و با استفاده از نرم افزار Nvivo بررسی شدند. تحلیل داده ها, 8 مضمون سازمان دهنده شامل: نقایص شناختی-ادراکی, نقص در مهارت های حافظه, نقص در توجه, نقص در پردازش واج شناختی, نقص در انسجام مرکزی, نقص در سرعت نامیدن و پردازش, نقص در مهارت های حرکتی و نقص در کارکردهای اجرایی را آشکار ساخت, همچنین 38 مضمون پایه نیز برای ساخت بستة آموزشی بازی های شناختی و عصب روان شناختی برای کودکان نارساخوان معرفی گردیده است. به منظور روایی و مناسب بودن مضامین مدل پیشنهادی, پرسشنامه ای طراحی و بین خبرگانی که دانش و تبحر در حوزة اختلالات یادگیری داشتند توزیع گردید و پایایی کدگذاری با استفاده از روش هولستی مورد تأیید قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهقان، نجمه، نادی، محمدعلی، فرامرزی، سالار، و عارفی، مژگان. (1398). چارچوب مفهومی تدوین بسته آموزشی بازی های شناختی و عصب روان شناختی کودکان نارساخوان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 16(33 (پیاپی 60) )، 87-103. SID. https://sid.ir/paper/127583/fa

    Vancouver: کپی

    دهقان نجمه، نادی محمدعلی، فرامرزی سالار، عارفی مژگان. چارچوب مفهومی تدوین بسته آموزشی بازی های شناختی و عصب روان شناختی کودکان نارساخوان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1398؛16(33 (پیاپی 60) ):87-103. Available from: https://sid.ir/paper/127583/fa

    IEEE: کپی

    نجمه دهقان، محمدعلی نادی، سالار فرامرزی، و مژگان عارفی، “چارچوب مفهومی تدوین بسته آموزشی بازی های شناختی و عصب روان شناختی کودکان نارساخوان،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 16، no. 33 (پیاپی 60) ، pp. 87–103، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127583/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button