مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

820
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

691
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شکل گیری رفتارهای شهروندی سازمانی بر مبنای انگیزه خدمت محور، سرمایه اجتماعی و تعهد سازمانی (مورد مطالعه: کارکنان بانک های دولتی شهر کرمان)

صفحات

 صفحه شروع 233 | صفحه پایان 250

چکیده

انگیزه خدمت محور برای نشان دادن انگیزه افراد به منظور پیوستن به بخش عمومی ایجاد شده است. هدف این پژوهش شکل گیری رفتار شهروندی سازمانی بر مبنای انگیزه خدمت محور, سرمایه اجتماعی و تعهد سازمانی است. روش تحقیق توصیفی- همبستگی و از نوع مدل سازی معادلات ساختاری است. جامعه آماری همه کارکنان بانک های دولتی شهر کرمان است که نمونه ای به حجم 220 نفر انتخاب شد. برای گردآوری داده ها چهار پرسشنامه انگیزه خدمت محور, رفتارهای شهروندی سازمانی, سرمایه اجتماعی و تعهد سازمانی به کار گرفته شد. برای تعیین روایی پرسشنامه ها تحلیل عاملی تاییدی انجام گرفت. داده ها پس از جمع آوری, با نرم افزار های آماری SPSS و Amos تحلیل شد. نتایج نشان داد انگیزه خدمت محور بر تعهد سازمانی, رفتارهای شهروندی سازمانی و سرمایه اجتماعی تاثیر معناداری می گذارد. همچنین, تاثیر سرمایه اجتماعی بر تعهد سازمانی و رفتارهای شهروندی, و تاثیر تعهد سازمانی بر رفتارهای شهروندی سازمانی معنادار است. در نهایت, نقش میانجی متغیرهای رفتارهای شهروندی سازمانی و تعهد سازمانی بررسی شد که نقش میانجی این دو متغیر تایید نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمیدی زاده، علی، رشید، علی اصغر، و سلطانی نژاد، نیما. (1395). شکل گیری رفتارهای شهروندی سازمانی بر مبنای انگیزه خدمت محور, سرمایه اجتماعی و تعهد سازمانی (مورد مطالعه: کارکنان بانک های دولتی شهر کرمان). مدیریت سرمایه اجتماعی، 3(2 )، 233-250. SID. https://sid.ir/paper/266960/fa

    Vancouver: کپی

    حمیدی زاده علی، رشید علی اصغر، سلطانی نژاد نیما. شکل گیری رفتارهای شهروندی سازمانی بر مبنای انگیزه خدمت محور, سرمایه اجتماعی و تعهد سازمانی (مورد مطالعه: کارکنان بانک های دولتی شهر کرمان). مدیریت سرمایه اجتماعی[Internet]. 1395؛3(2 ):233-250. Available from: https://sid.ir/paper/266960/fa

    IEEE: کپی

    علی حمیدی زاده، علی اصغر رشید، و نیما سلطانی نژاد، “شکل گیری رفتارهای شهروندی سازمانی بر مبنای انگیزه خدمت محور, سرمایه اجتماعی و تعهد سازمانی (مورد مطالعه: کارکنان بانک های دولتی شهر کرمان)،” مدیریت سرمایه اجتماعی، vol. 3، no. 2 ، pp. 233–250، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266960/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button