مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

482
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی لف در نمایش های کوتاه و فکاهه فرانسوی معاصر و جایگاه آن در کلاس آموزش زبان فرانسه

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 86

چکیده

 در مطالعه ی حاضر ضمن بررسی مفهوم لف در نمایش های کوتاه طنز و معاصر فرانسوی, در جستجوی پاسخ به این پرسش بوده ایم که آیا می توان بخشی از عدم توانایی در درک کامل این گونه نمایش های فکاهی نزد کاربران غیرفرانسوی زبان فرانسه را به وجود لفافات نسبت داد؛ و نیز اینکه کارکردهای گفتمانی متفاوتی که لف پردازی دارد, کدامند. این مساله به ویژه در نمایش های طنز و کوتاه گاد الماله و جمال دوبوز-بازیگران, طنر پردازان و فکاهه گویان الجزیره و مراکشی تبار فرانسوی مطرح شده است. همچنین به بررسی این موضوع پرداخته ایم که لفافات چگونه در این گونه ی نمایشی ظاهر شده و اغلب در کدامیک از گروه ها نظیر "پیش فرض ها", " مفاهیم تلویحی" و غیره قرار می گیرند. در ادامه به نقش این گونه ی نمایشی در کلاس های آموزش زبان فرانسه با توجه به رویکرد کنشی اشاره کرده ایم. این تحقیق از نوع توصیفی-تحلیلی بوده و گردآوری اطلاعات درآن از راه شناخت واقعیت های زبانی با تمرکز بر داده ها, مشاهده ی نمایش نامه ها و مطالعه کتاب صورت گرفته است. این تحقیق نشان می دهد که فرایندهای استخراج مفاهیم ضمنی از دل گفتمان فکاهی نه تنها نیازمند در اختیار داشتن ساختارهای زبانی که خواستار کسب توانش های دایره المعارفی و فرازبانی است و در اختیار نداشتن آن موجب عدم درک صحیح و کامل و در نتیجه بی تفاوتی به مفاهیم ضمنی مولد طنز, می شود. متن کامل مقاله های این شماره به زبان فرانسه می باشد, لطفا برای مشاهده متن کامل مقالات به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید. لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاوه، شهرزاد، شعیری، حمیدرضا، و صفا، پریوش. (1394). بررسی لف در نمایش های کوتاه و فکاهه فرانسوی معاصر و جایگاه آن در کلاس آموزش زبان فرانسه. مطالعات زبان و ادبیات فرانسه، 6(2 )، 69-86. SID. https://sid.ir/paper/267286/fa

    Vancouver: کپی

    کاوه شهرزاد، شعیری حمیدرضا، صفا پریوش. بررسی لف در نمایش های کوتاه و فکاهه فرانسوی معاصر و جایگاه آن در کلاس آموزش زبان فرانسه. مطالعات زبان و ادبیات فرانسه[Internet]. 1394؛6(2 ):69-86. Available from: https://sid.ir/paper/267286/fa

    IEEE: کپی

    شهرزاد کاوه، حمیدرضا شعیری، و پریوش صفا، “بررسی لف در نمایش های کوتاه و فکاهه فرانسوی معاصر و جایگاه آن در کلاس آموزش زبان فرانسه،” مطالعات زبان و ادبیات فرانسه، vol. 6، no. 2 ، pp. 69–86، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/267286/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button