مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

495
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

785
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین اثربخشی آموزش مفاهیم فلسفی بر رشد ارزش های اخلاقی

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 30

چکیده

 زمینه: برنامه آموزش فلسفه برای کودکان و نوجوانان تنها برنامه ای است که با آموزش فلسفه به روش مباحثه, ملزومات رشد اخلاقی کودکان و نوجوانان را تامین می کند و این امر با درگیر کردن در کاوش گری اخلاقی که مستلزم تفکر نقادانه و خلاقانه است, میسر می شود. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش مفاهیم فلسفه بر رشد ارزش های نوجوانان دختر می باشد. روش: روش پژوهش, پس رویدادی می باشد. جامعه آماری این پژوهش, کلیه دانش آموزان دختر پایه اول متوسطه (دوره دوم) شهر قرچک است که در سال تحصیلی 94 مشغول به تحصیل بودند. نمونه مورد مطالعه 30 نفر بود که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند که 15 نفر به عنوان گروه آزمایش و 15 نفر به عنوان گروه کنترل انتخاب شدند. به منظور جمع آوری اطلاعات در پیش آزمون و پس آزمون از پرسشنامه ارزش ها استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل کوواریانس تک متغیری و چندمتغیری و اختلاف نمرات پیش آزمون و پس آزمون استفاده شد. یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد که بین آموزش مفاهیم فلسفی و مقیاس های خیرخواهی, سنت گرایی, همنوایی, امنیت, لذت گرایی, موفقیت, خوداتکایی و جهان گرایی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد اما بین آموزش فلسفه و مقیاس های قدرت و برانگیختگی رابطه معنادار نبوده است. نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان داد که آموزش مفاهیم فلسفی باعث رشد ارزش های خیرخواهی, سنت گرایی, همنوایی, امنیت, لذت گرایی, موفقیت, خوداتکایی و جهان گرایی نوجوانان شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریعتمدار، آسیه، و آدینه وند، فیضیه. (1398). تعیین اثربخشی آموزش مفاهیم فلسفی بر رشد ارزش های اخلاقی. اخلاق در علوم و فناوری، 14(2 )، 23-30. SID. https://sid.ir/paper/122716/fa

    Vancouver: کپی

    شریعتمدار آسیه، آدینه وند فیضیه. تعیین اثربخشی آموزش مفاهیم فلسفی بر رشد ارزش های اخلاقی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1398؛14(2 ):23-30. Available from: https://sid.ir/paper/122716/fa

    IEEE: کپی

    آسیه شریعتمدار، و فیضیه آدینه وند، “تعیین اثربخشی آموزش مفاهیم فلسفی بر رشد ارزش های اخلاقی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 14، no. 2 ، pp. 23–30، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122716/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button