مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

500
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

582
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین رابطه کارآفرینی مستقل بر هوشمندی رقابتی مدیران باشگاه های بدنسازی آقایان استان تهران

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 32

چکیده

 هدف از این تحقیق, تبیین رابطه کارآفرینی مستقل و بازارگرایی بر هوشمندی رقابتی مدیران باشگاه های بدنسازی آقایان استان تهران بوده است. جامعه آماری این تحقیق کلیه باشگاه های بدنسازی آقایان استان تهران بود. که در کل 75 باشگاه انتخاب شدند. با توجه به حجم اندک جامعه, کل جامعه با روش کل شمار به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. به منظور جمع آوری داده ها برای اندازه گیری هوشمندی رقابتی از پرسشنامه نواک و فرانسس (2012) به منظور اندازه گیری ویژگی های کارآفرینی مستقل از پرسشنامه کردنائیج و زالی (1388) با 48 گویه و همچنین برای سنجش بازارگرایی از پرسشنامه 13 سوالی دولت آبادی که برگرفته از مطالعه نرور و اسلاتر (1990), استفاده گردید. ضریب پایایی آنها به ترتیب 0.88, 0.90 و 0.87 به دست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها آمار توصیفی و نرم افزار Spss و Smart PLS استفاده شد. یافته های حاصل از تحقیق نشان می دهد که در سطح اطمینان 95 ضریب مسیر رابطه میان کارآفرینی مستقل و هوشمندی رقابتی 0.538 است, ضریب مسیر رابطه میان بازارگرایی و هوشمندی رقابتی 0.180 است و ضریب مسیر رابطه میان کارآفرینی مستقل و بازارگرایی 0.666 است. با توجه به یافته های تحقیق پیشنهاد می شود مدیران باشگاه های بدنسازی به منظور افزایش مشتریان, افزایش سوددهی, بهره وری باشگاه, از اثرات مثبت کارآفرینی مستقل و بازارگرایی برای افزایش هوشمندی رقابتی استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آزموده مقدم، زهرا، کلاته سیفری، معصومه، فرزان، فرزام، و شیرخدایی، میثم. (1395). تبیین رابطه کارآفرینی مستقل بر هوشمندی رقابتی مدیران باشگاه های بدنسازی آقایان استان تهران. پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی، 6(12 )، 17-32. SID. https://sid.ir/paper/267440/fa

    Vancouver: کپی

    آزموده مقدم زهرا، کلاته سیفری معصومه، فرزان فرزام، شیرخدایی میثم. تبیین رابطه کارآفرینی مستقل بر هوشمندی رقابتی مدیران باشگاه های بدنسازی آقایان استان تهران. پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی[Internet]. 1395؛6(12 ):17-32. Available from: https://sid.ir/paper/267440/fa

    IEEE: کپی

    زهرا آزموده مقدم، معصومه کلاته سیفری، فرزام فرزان، و میثم شیرخدایی، “تبیین رابطه کارآفرینی مستقل بر هوشمندی رقابتی مدیران باشگاه های بدنسازی آقایان استان تهران،” پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی، vol. 6، no. 12 ، pp. 17–32، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/267440/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button