مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,243
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,616
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدلی برای برندسازی شهری در ایران براساس نظریه ی داده بنیاد

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 68

چکیده

 برندسازی شهری تلاشبرایطراحی, شکل دهیویاتغییرتصاویرذهنیمخاطباناست که با تمرکز بر جذابیت ها و پتانسیل های منحصربه فرد یک شهر, امکان ارزش آفرینی برای دارایی های مشهود و نامشهود شهرها را فراهم می سازد. این مقاله برگرفته از پژوهشی است که به ارایه مدلی بومی برای برندسازی شهری بر اساس نظریه ی داده بنیاد می پردازد. برای طراحی مدل, پس از تحلیل محتوای متون و بررسی تجربیات برندسازی در چند شهر دنیا؛ با مصاحبه های عمیق نیمه-ساختارمند با نمونه 18 نفری متشکل از خبرگان حوزه های مختلف بازاریابی, مدیریت شهری, اقتصاد و گردشگری, به بررسی ابعاد و بومی سازی این پدیده پرداخته شده است. به صورت خلاصه نتایج این مطالعه نشان داده که فرآیند برندسازی شهری, موضوعی پیچیده و چندبُعدی است که گروه های زیادی از فعالان با اهداف و منافع مختلف در آن نقش دارند؛ همچنین نتایج چندگانه ایدر حوزه های مختلف اقتصادی (مانند افزایش درآمد, رونق فضای کسب وکار, توسعه گردشگری, تمایل به سرمایه گذاری) و اثرات اجتماعی (مانند افزایش رضایت, بهبود نفوذ شهر, ایجاد تصویر مطلوب و. . . ), به عنوان پیامدها, در امر برندسازی شهری قابل طرح می باشند

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    روستا، احمد، قره چه، منیژه، حمیدی زاده، محمدرضا، و محمدی فر، یوسف. (1395). مدلی برای برندسازی شهری در ایران براساس نظریه ی داده بنیاد. مدیریت برند، 3(5 )، 41-68. SID. https://sid.ir/paper/267518/fa

    Vancouver: کپی

    روستا احمد، قره چه منیژه، حمیدی زاده محمدرضا، محمدی فر یوسف. مدلی برای برندسازی شهری در ایران براساس نظریه ی داده بنیاد. مدیریت برند[Internet]. 1395؛3(5 ):41-68. Available from: https://sid.ir/paper/267518/fa

    IEEE: کپی

    احمد روستا، منیژه قره چه، محمدرضا حمیدی زاده، و یوسف محمدی فر، “مدلی برای برندسازی شهری در ایران براساس نظریه ی داده بنیاد،” مدیریت برند، vol. 3، no. 5 ، pp. 41–68، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/267518/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button