مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

758
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

659
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مفهوم پردازی مدل برندآفرینی شهری در ایران

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 52

چکیده

 پژوهش حاضر به مفهوم پردازی مدل برندآفرینی شهری در ایران پرداخته است. این مدل, بر اساس روش تحقیق کیفی «نظریه داده بنیاد» به روش نمونه گیری نظری با مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته با 18 نفر از خبرگان حوزه های مختلف بازاریابی, مدیریت شهری, اقتصاد و گردشگری, استخراج شده است و پس از آن برای افزایش اعتبار بیرونی, پرسشنامه ای تنظیم شد و نظرات نخبگان در این خصوص بررسی شده اند. یافته های این پژوهش نشان می دهد که پدیده برندآفرینی شهری در ایران, متاثر از عوامل گوناگونی است که در شرایط علی, مداخله ای و زمینه ای, قابلیت طبقه بندی دارد و پیامد اجرای راهبردهای برندآفرینی شهری, دستاوردهای مختلف اقتصادی, اجتماعی و اثرات روانی آن است. دراین خصوص, پیشنهاد می شود که مدیران شهری, ضمن بررسی وضعیت کنونی برند و تصویر ذهنی موجود (درونی و بیرونی) از شهرهای خود, راهکار برندآفرینی شهری را تدوین کنند و در صورت نیاز با تغییر و موقعیت یابی مجدد, تصویر بیرونی و درونی نامناسب از جغرافیای طبیعی و انسانی شهرها را اصلاح کنند و با بازتولید تصویر ذهنی, جایگاه و موقعیت بایسته را در ذهن مخاطبان هدف بیافرینند. دراین زمینه, وجود شهروندانی راضی که هویتی باثبات برای شهر ایجاد می کنند و قدرتمندانه از برند شهر دفاع می کنند, می تواند تضمین کننده موفقیت برنامه های برندآفرینی باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی فر، یوسف، روستا، احمد، حمیدی زاده، محمدرضا، و قره چه، منیژه. (1395). مفهوم پردازی مدل برندآفرینی شهری در ایران. تحقیقات بازاریابی نوین، 6(4 (پیاپی 23) )، 37-52. SID. https://sid.ir/paper/194659/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی فر یوسف، روستا احمد، حمیدی زاده محمدرضا، قره چه منیژه. مفهوم پردازی مدل برندآفرینی شهری در ایران. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1395؛6(4 (پیاپی 23) ):37-52. Available from: https://sid.ir/paper/194659/fa

    IEEE: کپی

    یوسف محمدی فر، احمد روستا، محمدرضا حمیدی زاده، و منیژه قره چه، “مفهوم پردازی مدل برندآفرینی شهری در ایران،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 6، no. 4 (پیاپی 23) ، pp. 37–52، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194659/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button