مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

523
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

576
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تفسیر و نگرش مشتریان از هدف و نحوه برندسازی در ارائه محصول با استفاده از استراتژی مشارکت برند در میان قومیتهای اصلی ایران

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 106

چکیده

 محیط بی ثبات, بازارهای پویا و شدید شدن رقابت برای وارد شدن به بازارهای جدید, شرکت ها را مجبور می کند از استراتژی های خلاقانه برند مانند مشارکت برند استفاده کنند. با این حال, با توجه به پیش­ زمینه­ ها و سیگنال­ هایی که برند برای هریک از مشتریان دارد, قبل از هر چیز باید از تفسیر مشتریان برای این تغییر آگاه شد. علاوه بر این, برخی مشخصه­ های فرهنگی می­ تواند به شدت بر تفاوت تفسیرهای مشتریان از مشارکت برند تاثیرگذار باشد. لذا این مقاله علاوه بر بررسی تفسیر و نگرش مشتریان از مشارکت برند در برخی ابعاد به بررسی تفاوت قومیت­ های ایرانی در تفسیر از آن­ ها می­ پردازد. برای این منظور, از توزیع پرسشنامه در بین دانشجویان مدیریت و مهندسی صنایع دانشگاه­ های تهران استفاده شد. این پرسشنامه با استفاده از ادبیات موضوع و پژوهش های قبلی تهیه و با روش صوری و آلفا کرونباخ روایی محتوی و پایایی آن­ ها تایید شد. در زمینه محصول و برند از سه محصول و شش برند استفاده شد. نتایج نشان می­ دهد به جز مشارکت در محصول لپ­ تاپ که به نظر می­ رسد تفاوت عمده­ ای بین مشخص شدن و نشدن نحوه برندگذاری برای قومیت­ ها وجود ندارد, در بقیه موارد (خودرو و گوشی همراه) بین قومیت­ ها تفاوت وجود داشته است. در نهایت می­ توان گفت بیشترین اختلاف رویکردی, بین قومیت­ های لر و کرد در زمینه فرضیه های پژوهش در ایران وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاه طهماسبی، اسماعیل، ابویی، منیره، و شمس الهی، سارا. (1393). تفسیر و نگرش مشتریان از هدف و نحوه برندسازی در ارائه محصول با استفاده از استراتژی مشارکت برند در میان قومیتهای اصلی ایران. مدیریت برند، 1(2 )، 85-106. SID. https://sid.ir/paper/267527/fa

    Vancouver: کپی

    شاه طهماسبی اسماعیل، ابویی منیره، شمس الهی سارا. تفسیر و نگرش مشتریان از هدف و نحوه برندسازی در ارائه محصول با استفاده از استراتژی مشارکت برند در میان قومیتهای اصلی ایران. مدیریت برند[Internet]. 1393؛1(2 ):85-106. Available from: https://sid.ir/paper/267527/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل شاه طهماسبی، منیره ابویی، و سارا شمس الهی، “تفسیر و نگرش مشتریان از هدف و نحوه برندسازی در ارائه محصول با استفاده از استراتژی مشارکت برند در میان قومیتهای اصلی ایران،” مدیریت برند، vol. 1، no. 2 ، pp. 85–106، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/267527/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button