مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,158
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

820
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه سندرم شناختی توجهی با علائم خلقی

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 43

چکیده

 مقدمه و هدف: اختلالات خلقی با شیوع 8/20 درصدی به عنوان یکی از اختلال های شایع, پرهزینه و تضعیف کننده کیفیت و کارکردهای سالم, زندگی میلیون ها نفر را در دنیا دچار مشکل می سازند. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سندرم شناختی-توجهی با علائم خلقی افسردگی و اضطرابی انجام شد. مواد و روش ها: پژوهش حاضر از نوع توصیفی همبستگی است. جامعه آماری مورد مطالعه در این تحقیق شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز بود که تعداد 380 نفر از آن ها مطابق با فرمول کوکران انتخاب شدند. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه سندرم شناختی-توجهی و اضطراب و افسردگی بک استفاده شد. اطلاعات جمع آوری شده به کمک نرم افزار SPSS نسخه 19 و با روش های آمار توصیفی (فراوانی, درصد, میانگین و انحراف معیار) و آزمون های همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: نتایج حاصل از تحلیل یافته ها نشان داد که سندرم شناختی-توجهی رابطه معناداری با علائم خلقی افسردگی و اضطراب دارد و همچنین به صورت معناداری علائم خلقی افسردگی و اضطراب از طریق سندرم شناختی-توجهی قابل پیش بینی است که این تغییرات در سطح 0/01p< معنادار می باشند. نتیجه گیری: سندرم شناختی-توجهی یکی از عوامل مؤثر بر علائم خلقی در دانشجویان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی، ثریا، و چلبیانلو، غلامرضا. (1397). بررسی رابطه سندرم شناختی توجهی با علائم خلقی. پرستاری، مامایی و پیراپزشکی، 4(3 )، 35-43. SID. https://sid.ir/paper/267861/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی ثریا، چلبیانلو غلامرضا. بررسی رابطه سندرم شناختی توجهی با علائم خلقی. پرستاری، مامایی و پیراپزشکی[Internet]. 1397؛4(3 ):35-43. Available from: https://sid.ir/paper/267861/fa

    IEEE: کپی

    ثریا ابراهیمی، و غلامرضا چلبیانلو، “بررسی رابطه سندرم شناختی توجهی با علائم خلقی،” پرستاری، مامایی و پیراپزشکی، vol. 4، no. 3 ، pp. 35–43، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/267861/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button