مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,045
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,808
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل مؤثر بر پیاده سازی هوشمندی کسب وکار در صنعت بانکداری ایران

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 81

چکیده

 اگرچه بسیاری از سازمان ها به استقرار و استفاده از سیستم های هوشمندی کسب وکار روی آورده اند؛ اما همه آن ها در پیاده سازی این سیستم ها موفق نبوده اند. تحقیق حاضر به بررسی جامع عوامل تأثیرگذار بر فرآیند پیاده سازی اثربخش این سیستم ها در صنعت بانکداری ایران پرداخته است. این تحقیق از نظر هدف, یک پژوهش کاربردی و به لحاظ استراتژی اجرا, یک پژوهش پیمایشی محسوب می شود؛ همچنین بر اساس طرح پژوهش و نحوه ی گردآوری داده ها, پژوهش حاضر از نوع توصیفی است که برای گردآوری اطلاعات روش های مطالعه اسنادی و میدانی بکار گرفته شده است. جامعه آماری این پژوهش, شامل متخصصان و خبرگان حوزه فناوری اطلاعات و فعال در پیاده سازی راهکارهای هوشمندی کسب وکار در صنعت بانکداری ایران است. در این تحقیق ابتدا با استفاده از روش کتابخانه ای به بررسی گسترده ادبیات موضوع پرداخته شده که نتیجه آن تهیه چارچوب اولیه عوامل مؤثر بر پیاده سازی هوشمندی کسب وکار و معیارهای اثربخشی هوشمندی کسب وکار بوده است. سپس با استفاده از این چارچوب اولیه و اخذ نظرات خبرگان با رویکرد تکنیک دلفی فازی, عوامل کلیدی مؤثر بر فرآیند پیاده سازی هوشمندی کسب وکار و معیارهای مهم اثربخشی هوشمندی کسب وکار در صنعت بانکداری ایران شناسایی شده و در نهایت مدل پیاده سازی اثربخش هوشمندی کسب وکار ارائه شده است. در ادامه تحقیق با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و آزمون های آماری به اعتبارسنجی مدل پرداخته شد. بر اساس نتایج تحقیق, ابعاد مدل پیاده سازی اثربخش هوشمندی کسب وکار در صنعت بانکداری ایران شامل 10 بعد: سازمانی, انسانی, کیفیت داد, محیطی, قابلیت سیستم, راهبردی, کیفیت سرویس, زیرساخت فنی و مدیریتی و اثربخشی هوشمندی کسب وکار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، صلاح، میرعابدینی، سیدجواد، و ابطحی، عطااله. (1397). عوامل مؤثر بر پیاده سازی هوشمندی کسب وکار در صنعت بانکداری ایران. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند، 6(23 )، 33-81. SID. https://sid.ir/paper/268104/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی صلاح، میرعابدینی سیدجواد، ابطحی عطااله. عوامل مؤثر بر پیاده سازی هوشمندی کسب وکار در صنعت بانکداری ایران. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند[Internet]. 1397؛6(23 ):33-81. Available from: https://sid.ir/paper/268104/fa

    IEEE: کپی

    صلاح رضایی، سیدجواد میرعابدینی، و عطااله ابطحی، “عوامل مؤثر بر پیاده سازی هوشمندی کسب وکار در صنعت بانکداری ایران،” مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند، vol. 6، no. 23 ، pp. 33–81، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/268104/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button