مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

630
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

774
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر بازاریابی رابطه مند بر عملکرد اعزام نیروی کار در صنعت کاریابی خارج از کشور

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 164

چکیده

 عملکرد سازمانی یکی از مهم ترین سازه های موردبحث در پژوهش های مدیریتی است و بدون شک مهم ترین معیار سنجش موفقیت در شرکت های تجاری محسوب می شود. صنعت کاریابی خارج از کشور نقش مهمی در تعالی بازار کار و ارزآوری ایفا می کند ولی عملکرد این شرکت ها در ادبیات پژوهشی کشور کمتر موردتوجه قرار گرفته است. هدف پژوهش حاضر بررسی و ارائه راهکار کاربردی برای بهبود عملکرد اعزام نیروی کار مبتنی بر بازاریابی رابطه مند در مؤسسات کاریابی غیردولتی است. جامعه آماری پژوهش 120 شرکت فعال در صنعت مشاوره شغلی و کاریابی است که در حوزه اعزام نیروی کار به خارج از کشور فعالیت می کنند که درنهایت 96 پرسشنامه از بین مدیران مؤسسات کاریابی فعال, جمع آوری و داده های مربوط به متغیر وابسته نیز بر اساس آمارهای ثبتی استخراج گردید. نتایج به دست آمده از تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از آزمون t, همبستگی اسپیرمن و رگرسیون چندگانه نشان می دهد بازاریابی رابطه مند, هم به طور مستقیم و هم از مسیر تعهد موجب افزایش عملکرد یعنی تعداد به کار گماردگان و ایجاد فرصت های شغلی می گردد. پیشنهاد می شود مدیران مؤسسات, استراتژی بازاریابی رابطه مند را در جهت بهبود عملکرد شرکت های کاریابی خارجی به کار گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی اقدم، صمد، مولایی، لیلا، و میداندار، فهیمه. (1397). تأثیر بازاریابی رابطه مند بر عملکرد اعزام نیروی کار در صنعت کاریابی خارج از کشور. مدیریت کسب و کار بین المللی، 1(3 )، 145-164. SID. https://sid.ir/paper/268542/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی اقدم صمد، مولایی لیلا، میداندار فهیمه. تأثیر بازاریابی رابطه مند بر عملکرد اعزام نیروی کار در صنعت کاریابی خارج از کشور. مدیریت کسب و کار بین المللی[Internet]. 1397؛1(3 ):145-164. Available from: https://sid.ir/paper/268542/fa

    IEEE: کپی

    صمد رحیمی اقدم، لیلا مولایی، و فهیمه میداندار، “تأثیر بازاریابی رابطه مند بر عملکرد اعزام نیروی کار در صنعت کاریابی خارج از کشور،” مدیریت کسب و کار بین المللی، vol. 1، no. 3 ، pp. 145–164، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/268542/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button