مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

779
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

697
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تطبیقی عناصر برنامه ی درسی مراکز تربیت معلم ایران و هند

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 45

چکیده

 هدف از این پژوهش, بررسی تطبیقی عناصر برنامه ی درسی مراکز تربیت معلم ایران و هند است. روش این پژوهش تطبیقی (مقایسه ای) و بر اساس الگوی چهارگانه ی بردی (Brady) است که چهار مرحله ی توصیف, تفسیر, همجواری و مقایسه را در مطالعات تطبیقی مشخص می کند. اطلاعات مورد نیاز برای پاسخگویی به پرسش های این پژوهش از طریق اسناد و مدارک کتابخانه ای, گزارش های تحقیقی, دانشنامه و اساسنامه ی دانشگاه ها و جستجو در سایت های وزارت تحقیقات هر دو کشورگردآوری شده است. نمونه های مورد نظر این پژوهش, دو کشور هند و ایران هستند که بر اساس روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شده اند. نتایج به دست آمده در این مقاله حاکی از اختلاف معنادار و تفاوت اساسی بین برنامه ی درسی تربیت معلم این دو کشور در حوزه های اهداف, محتوا, فرایند یاددهی-یادگیری, ارزشیابی, کارورزی و فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کوشی، زهرا، و سلطانی، اصغر. (1397). بررسی تطبیقی عناصر برنامه ی درسی مراکز تربیت معلم ایران و هند. مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)، 2(4 )، 9-45. SID. https://sid.ir/paper/269458/fa

    Vancouver: کپی

    کوشی زهرا، سلطانی اصغر. بررسی تطبیقی عناصر برنامه ی درسی مراکز تربیت معلم ایران و هند. مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)[Internet]. 1397؛2(4 ):9-45. Available from: https://sid.ir/paper/269458/fa

    IEEE: کپی

    زهرا کوشی، و اصغر سلطانی، “بررسی تطبیقی عناصر برنامه ی درسی مراکز تربیت معلم ایران و هند،” مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)، vol. 2، no. 4 ، pp. 9–45، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269458/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button