مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

565
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

736
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی حوزه ها، ابعاد و نشانگرهای کیفیت نظام تربیت معلم ایران

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 107

چکیده

 نظام آموزش عالی هر کشوری به دلیل تربیت افراد متخصص و نظام تربیت معلم برای تربیت معلمان متخصّص, همواره از اهمیت ویژهای برخوردار بوده است. با توجه به استقرار دانشگاه فرهنگیان و نبود نشانگرهای بومی کیفیت برای نظام تربیت معلم ایران, در این پژوهش کوشش شده است تا نشانگرهای کیفیت برای این نظام دانشگاهی شناسایی شوند. برای شناسایی این نشانگرها از دو روش اسنادی و گروه های مرجع استفاده شده است. در ابتدا و پس از بررسی منابع مرتبط با کیفیت نظام تربیت معلم, در مجموع 122منبع شناسایی شده که 36 مورد از آنها بر اساس ملاک های سودمندی و به روزبودن, به طور دقیق تر ارزیابی شده است. برای بررسی این منابع از روش «واش و وارد (2013)» استفاده شده است. پس از تحلیل چندمرحله ای و استخراج یافته ها, موارد به نسبت مشترک با یکدیگر تلفیق و در سه بخش حوزه های اصلی, ابعاد و نشانگرهای کیفیت دسته بندی شدند. در گام بعدی پس از بررسی اعتبار یافته ها به روش مرور همتا, این یافته ها با بهره گیری از دیدگاه های استادان دانشگاه فرهنگیان, متناسب با شرایط بومی ایران, پالایش شد و در نهایت شش حوزه اصلی (طراحی برنامه درسی, اجرا و ارزشیابی برنامه درسی, پژوهش و اشاعه آن, زیرساخت ها و منابع آموزشی, حمایت از پیشرفت یادگیرنده و سازمان و مدیریت), 25 بُعد و 75 نشانگر کیفیت شناسایی شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، علیرضا، هدایتی، اکبر، و میثاقی فر، الهه. (1396). شناسایی حوزه ها, ابعاد و نشانگرهای کیفیت نظام تربیت معلم ایران. مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)، 1(2 )، 87-107. SID. https://sid.ir/paper/269468/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی علیرضا، هدایتی اکبر، میثاقی فر الهه. شناسایی حوزه ها, ابعاد و نشانگرهای کیفیت نظام تربیت معلم ایران. مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)[Internet]. 1396؛1(2 ):87-107. Available from: https://sid.ir/paper/269468/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا صادقی، اکبر هدایتی، و الهه میثاقی فر، “شناسایی حوزه ها, ابعاد و نشانگرهای کیفیت نظام تربیت معلم ایران،” مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)، vol. 1، no. 2 ، pp. 87–107، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269468/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button