مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

631
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

701
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقدی بر آموزش علوم پایه در ایران معاصر

صفحات

 صفحه شروع 14 | صفحه پایان 20

چکیده

 در این مقاله, آموزش علوم پایه را در دوران معاصر ایران با قرون گذشته, مخصوصاً دوره شکوفایی علمی ایران که همزمان با قرون وسطی در اروپا و غرب است, مقایسه و نقاط قوت و ضعف آموزشی این دو دوره بیان گردید. اولین ضعف در حوزه علوم مربوط به حفظ و نگهداری داشته های علمی دانشمندان قدیمی ایران است. ضعف های مدل های آموزشی دوران معاصر که شامل سبک آموزش (اصوالگرایانه), تخصص گرایی صرف, دید جزئی نگر به علم و عدم توجه به مفاهیم فیزیکی است, بیان شد. این ضعف ها باعث کاهش استقبال دانش پژوهان و علاقمندان از رشته های علوم پایه, خصوصاً رشته فیزیک شده است. عدم شناخت متقابل هدف و عدم مبادله اطلاعات بین دانشمندان علوم پایه و مهندسین علوم باعث کندی پیشرفت صنعت و تکنولوژی در کشور شده است. در این مقاله این ضعف ها را بیان و راه حل های پیشنهادی را ارائه نموده ایم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی، یوسف، و فخاری، حمید. (1397). نقدی بر آموزش علوم پایه در ایران معاصر. پویش در آموزش علوم پایه، 4(11 )، 14-20. SID. https://sid.ir/paper/269573/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی یوسف، فخاری حمید. نقدی بر آموزش علوم پایه در ایران معاصر. پویش در آموزش علوم پایه[Internet]. 1397؛4(11 ):14-20. Available from: https://sid.ir/paper/269573/fa

    IEEE: کپی

    یوسف یوسفی، و حمید فخاری، “نقدی بر آموزش علوم پایه در ایران معاصر،” پویش در آموزش علوم پایه، vol. 4، no. 11 ، pp. 14–20، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269573/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button