مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

459
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

573
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی مقاطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به آموزش دوره ی علوم پایه در سال 97

صفحات

 صفحه شروع 20 | صفحه پایان 32

چکیده

 مقدمه: ارزیابی وضعیت آموزش دندانپزشکی در مقاطع مختلف می تواند نقاط ضعف برنامه پی برد و تغییرات و اصلاحات لازم را در برنامه اعمال کرد. هدف از مطالعه حاضر بررسی دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی مقاطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به آموزش دوره ی علوم پایه می باشد. روش کار: مطالعه حاضر, مقطعی است و در سال 97 بر روی 60 دانشجوی مقطع بالینی (سال چهارم و پنجم) دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد. اطلاعات دموگرافیک و پایه, میزان کاربردی بودن دروس علوم پایه در بالین, دید کلی نسبت به دوره علوم پایه و نحوه ارائه ی دروس علوم پایه در یک پرسشنامه محقق ساخته چهار قسمتی (با طیف لیکرت از 1 تا 5) که روایی و پایایی آن بررسی و تأیید شد, به صورت خود گزارشی تکمیل گردید. نتایج: از نظر دانشجویان, دروس آناتومی سر و گردن با 54/0 ± 62/4 نمره و زبان تخصصی با 68/0 ± 12/4 امتیاز از پرکاربردترین دروس علوم پایه در مقطع بالینی بودند. دروس بیوشیمی با 1/0 ± 91/0 امتیاز و فیزیک پزشکی با 2/0 ± 1/1 امتیاز از کم کاربردترین دروس علوم پایه گزارش شدند. نتایج دید کلی نسبت به دوره علوم پایه نشان داد که اکثر دانشجویان (52 نفر, 6/86%) با عبارت دوره علوم پایه لازم است ولی مدت آن طولانی است, موافقند. همچنین در خصوص نحوه ارائه دروس بیشترین موافقت (%35) مربوط به عبارت ‘ ’ دروس عملی برای درک مفاهیم دروس تئوری مفید بودند‘ ’ , بود و بیشترین مخالفت با 57 مورد (%95) ‘ مربوط به عبارت" طراحیدروسعلومپایهبراساس مهارتحلمسئلهبود"بود. نتیجه گیری: به نظر می رسد سیستم آموزش دندانپزشکی در قسمت علوم پایه در قسمت های مختلف کارآیی و توانایی های نسبتاً مطلوبی دارد, با این حال, نواقص در قسمتی از برنامه های آموزشی برای برخی دانشجویان قابل چشم پوشی نیست. سازمان های آکادمیک دندانپزشکی می توانند با کمک این یافته ها و بسط آن به شرایط آموزشی خود در جهت بهبود کیفیت آموزش دانشجویان تلاش کنند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خادم رضاییان، مجید، محمدزاده، زهرا، فیروزی فورگ، مجید، قزوینی، کیارش، جراحی، لیدا، و یوسفی، مسعود. (1398). دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی مقاطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به آموزش دوره ی علوم پایه در سال 97. افق توسعه آموزش علوم پزشکی، 10(1 )، 20-32. SID. https://sid.ir/paper/269190/fa

    Vancouver: کپی

    خادم رضاییان مجید، محمدزاده زهرا، فیروزی فورگ مجید، قزوینی کیارش، جراحی لیدا، یوسفی مسعود. دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی مقاطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به آموزش دوره ی علوم پایه در سال 97. افق توسعه آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1398؛10(1 ):20-32. Available from: https://sid.ir/paper/269190/fa

    IEEE: کپی

    مجید خادم رضاییان، زهرا محمدزاده، مجید فیروزی فورگ، کیارش قزوینی، لیدا جراحی، و مسعود یوسفی، “دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی مقاطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به آموزش دوره ی علوم پایه در سال 97،” افق توسعه آموزش علوم پزشکی، vol. 10، no. 1 ، pp. 20–32، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269190/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button