مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,567
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,019
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش های معلمان دوره ابتدایی شهر کوهبنان در اجرای طرح ارزشیابی توصیفی

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 86

چکیده

 چکیده یکی از مهم ترین دغدغه هایی که امروزه مدارس کشور با آن روبه رو هستند تغییر نظام ارزشیابی از سنتی به توصیفی است, با چالش ها و مشکلاتی که سر راه معلمان, دانش آموزان و والدین قرار داده است دارای مزیت هایی نیز هست. ما در این پژوهش سعی بر آن داریم تا این چالش ها را شناسایی کنیم و بر مرتفع سازی آنان اقدام به عمل آوریم. این مطالعه به شیوه ی کیفی انجام گرفت و در آن از روش پدیدارشناسی برای درک چالش ها استفاده شده شرکت کنندگان از میان معلمان شهرستان کوهبنان انتخاب شدند و نمونه گیری مبتنی بر هدف با هفت شرکت کننده انجام گرفت. روش اصلی جمع آوری اطلاعات, مصاحبه بدون ساختار و عمیق با روش تجزیه و تحلیل کلایزی[1] صورت پذیرفته است. در طی مطالعه ی چالش های معلمان دوره ی ابتدایی در اجرای طرح ارزشیابی توصیفی پنج مضمون «روش تدریس, چالش های ارزشیابی, انتظارات والدین, چالش های دانش آموزان و تأثیر پوشه کار» استخراج گردید. پژوهش حاضر با توصیف چالش های معلمان در ارزشیابی توصیفی به بررسی این چالش ها پرداخت و آموزش تخصصی به معلمان, جلسات توجیهی برای والدین و تغییر روش تدریس متناسب با ارزشیابی را در برطرف سازی این چالش ها ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایزدی بیدانی، محسن، عباسپوراپورواری، محمدحسن، و اسمعیلی، عارفه. (1395). چالش های معلمان دوره ابتدایی شهر کوهبنان در اجرای طرح ارزشیابی توصیفی. نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)، 2(2 )، 71-86. SID. https://sid.ir/paper/269653/fa

    Vancouver: کپی

    ایزدی بیدانی محسن، عباسپوراپورواری محمدحسن، اسمعیلی عارفه. چالش های معلمان دوره ابتدایی شهر کوهبنان در اجرای طرح ارزشیابی توصیفی. نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)[Internet]. 1395؛2(2 ):71-86. Available from: https://sid.ir/paper/269653/fa

    IEEE: کپی

    محسن ایزدی بیدانی، محمدحسن عباسپوراپورواری، و عارفه اسمعیلی، “چالش های معلمان دوره ابتدایی شهر کوهبنان در اجرای طرح ارزشیابی توصیفی،” نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)، vol. 2، no. 2 ، pp. 71–86، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269653/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button