مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,942
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,863
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

معلم فکور و اقدام پژوهی: پیوند عمل آموزشی با نظریه ی زنده

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 112

چکیده

اقدام پژوهی روشی منحصر بفرد در پژوهش های حوزه ی علوم تربیتی است که طی آن کاروران با اندیشه ی بهبود به پژوهش در محیط آموزشی خود می پردازند. در مقاله ی حاضر کوشش شد تا با شناخت ویژگی های روش شناختی اقدام پژوهی, رابطه ی عمل تربیتی معلم با کاربرد روش اقدام پژوهی بر اساس همبستگی نظری این روش تحقیق با رویکرد نظریه ی زنده طرح و بررسی گردد. در این راستا با روش تحلیلی-توصیفی رابطه ی بین عمل تربیتی معلم با ترکیب نظریه های برآمده از تفکر پژوهشی او طی فرآیند اقدام پژوهی و کنش مبتنی بر این نظریه ها تبیین شد. به طور خاص, با بررسی تاریخچه ی اقدام پژوهی به استناد منابع معتبر سه هدف کلیدی مبنی بر بازنگری مبناهای نظری و مشخصه های روش شناسانه اقدام پژوهی؛ مفهوم پردازی نظری نقش معلم به عنوان کارگزار فکور در قالب رویکرد «نظریه ی زنده»؛ و تأکید بر رابطه ی اقدام پژوهی با عملکرد تربیتی مبتنی بر نظریه ی معلم مورد تحلیل و توصیف واقع شد. نتایج این بررسی مبین این موضوع واقع گردید که در قلمرو روش شناختی, اقدام پژوهی می تواند به عنوان یک استثناء در میان روش های پژوهش در حوزه ی علوم انسانی و به ویژه علوم تربیتی, خاستگاه نظریه پردازی تربیتی معلم فکور و متعاقب آن, پیوند عمل تربیتی او با نتایج برآمده از این نظریه پردازی واقع شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدآقایی، مهدی. (1395). معلم فکور و اقدام پژوهی: پیوند عمل آموزشی با نظریه ی زنده. نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)، 2(4 )، 99-112. SID. https://sid.ir/paper/269671/fa

    Vancouver: کپی

    محمدآقایی مهدی. معلم فکور و اقدام پژوهی: پیوند عمل آموزشی با نظریه ی زنده. نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)[Internet]. 1395؛2(4 ):99-112. Available from: https://sid.ir/paper/269671/fa

    IEEE: کپی

    مهدی محمدآقایی، “معلم فکور و اقدام پژوهی: پیوند عمل آموزشی با نظریه ی زنده،” نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)، vol. 2، no. 4 ، pp. 99–112، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269671/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا