Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,532
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

792
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ابعاد تامل و اهمیت آن در تربیت معلم فکور

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 52

چکیده

 چکیده: یکی از ویژگی های مهم معلمان در قرن 21 خلاق بودن است و لازمه خلاق بودن, فکور بودن است. در این میان, تربیت معلم اهمیت زیادی در تربیت معلمان فکور دارد. این مقاله مروری با استفاده از روش توصیفی-تحلیلی به بررسی مفهوم و ابعاد تدریس فکورانه و نقش آن در تربیت معلم فکور و همچنین ویژگی های معلم فکور می پردازد. بر اساس نظر شون و دیویی, سه بعد مهم تأمل, تأمل در حین و تأمل پس از عمل و گفتگوی فکورانه در موقعیت است. از هریک از این سه بعد, می توان جهت تربیت معلمان فکور در برنامه های تربیت معلم استفاده نمود. تأمل پس از عمل, رایج ترین نوع تأملی است که در دانشگاه ها یا مراکز تربیت معلم, افراد را به آن ترغیب می کنند و استفاده می شود. تأمل و عمل فکورانه, فرایندی است که جنبه رشدی دارد که دارای مراحلی است. اگر چه, تأثیرات فوری تأمل کم است, اما تأثیرات بلند مدتی دارد که به تجارب معلم و گنجینه دانش معلمان اضافه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امانی، فرزانه. (1394). ابعاد تامل و اهمیت آن در تربیت معلم فکور. نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)، 1(1 )، 37-52. SID. https://sid.ir/paper/518378/fa

    Vancouver: کپی

    امانی فرزانه. ابعاد تامل و اهمیت آن در تربیت معلم فکور. نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)[Internet]. 1394؛1(1 ):37-52. Available from: https://sid.ir/paper/518378/fa

    IEEE: کپی

    فرزانه امانی، “ابعاد تامل و اهمیت آن در تربیت معلم فکور،” نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)، vol. 1، no. 1 ، pp. 37–52، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/518378/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا