مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

686
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

720
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل رابطه توسعه شایستگی حرفه ای معلمان دوره متوسطه با اثربخشی انان در فرایند یاددهی-یادگیری دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 18

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف تحلیل رابطه توسعه شایستگی حرفه ای معلمان دوره متوسطه با اثربخشی انان در فرایند یاددهی-یادگیری صورت گرفته است. روش: روش تحقیق, توصیفی – همبستگی است. جامعه آماری, کلیه معلمان دوره متوسطه شهر قم که تعداد آنها 6348 نفر میباشدکه با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری طبقه ای, نمونه ای با 364 نفر انتخاب شد. برای سنجش شایستگی از مدل بویاتزیس و برای سنجش اثربخشی از مدل ادموند استفاده شده است. ابزار پژوهش, دو پرسشنامه ی توسعه شایستگی حرفه ای, و پرسشنامه محقق ساخته اثربخشی معلمان بود. بر اساس مدل بویاتزیس, شایستگی معلمان دارای دو بعد فردی-شامل دانش و معلومات حرفه ای, مهارتها, ویژگیهای شخصیتی و نگرش و بینش-و بعد اجتماعی-شامل اعتبار حرفه ای و عمومی-, و همچنین مدل ادموند 5 عامل انتقال اهداف بازدهی درس, ارائه منظم اطلاعات, اجتناب از ابهام, کنترل درک, تدارک تمرین و بازخورد را برای اندازه گیری اثربخشی معلمان می سنجد. داده ها با بهره گیری از ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شد. نتایج: نتایج نشان داد که بین توسعه شایستگی معلمان و اثربخشی آنان در فرایند یاددهی – یادگیری دانش آموزان همبستگی وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دیبایی صابر، محسن. (1397). تحلیل رابطه توسعه شایستگی حرفه ای معلمان دوره متوسطه با اثربخشی انان در فرایند یاددهی-یادگیری دانش آموزان. نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)، 4(6 )، 1-18. SID. https://sid.ir/paper/269675/fa

    Vancouver: کپی

    دیبایی صابر محسن. تحلیل رابطه توسعه شایستگی حرفه ای معلمان دوره متوسطه با اثربخشی انان در فرایند یاددهی-یادگیری دانش آموزان. نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)[Internet]. 1397؛4(6 ):1-18. Available from: https://sid.ir/paper/269675/fa

    IEEE: کپی

    محسن دیبایی صابر، “تحلیل رابطه توسعه شایستگی حرفه ای معلمان دوره متوسطه با اثربخشی انان در فرایند یاددهی-یادگیری دانش آموزان،” نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)، vol. 4، no. 6 ، pp. 1–18، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269675/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا