مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

981
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

681
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه میزان تاثیر دو روش آموزشی فیلم و مقاله مروری (پاورپوینت) در افزایش آگاهی، نگرش و عملکرد پزشکان شهر اراک در خصوص سرطان پستان

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 16

چکیده

 مقدمه و هدف: سرطان پستان, شایع ترین سرطان در زنان محسوب می شود و تشخیص زودرس آن در کاهش ابتلا و میرایی ناشی از آن, نقشی مهمی بازی می کند به طوری که تشخیص زودرس, میزان بقا را تا 95% افزایش می دهد. مطالعه حاضر با هدف مقایسه میزان تاثیر دو روش متفاوت آموزشی در افزایش آگاهی, نگرش و عملکرد پزشکان شهر اراک, طراحی و اجراگردید.مواد و روش ها: طی مطالعه ای نیمه تجربی, پس از تقسیم تصادفی نمونه مورد مطالعه به دو گروه 64 نفره, دو روش مختلف آموزشی (فیلم و مقاله مروری) به کارگرفته شد تا میزان تغییرهای آگاهی, نگرش و عملکرد پزشکان, در خصوص مهارت های غربالگری سرطان پستان با هم مقایسه شود. داده های مورد نیاز با استفاده از یک پرسشنامه ساختاریافته جمع آوری و پس از ورود به نرم افزار با استفاده از آزمون های استقلال دو گروه, t جفتی و من ویتنی در سطح معنی داری 0.05 تجزیه وتحلیل شد.نتایج: میانگین نمره کل آگاهی, نگرش و عملکرد و زیرمجموعه های آنها قبل و بعد از مداخله با یکدیگر اختلاف آماری معنی داری را نشان داد به طوری که در هر سه حیطه, نمره کل آگاهی, نگرش و عملکرد افزایش یافته بود ((P<0.05؛ اما تغییرهای نمره آگاهی, نگرش و عملکرد و زیر مجموعه های آنها در دو گروه مورد مطالعه یکسان بود و تفاوت معنی دار آماری نشان نداد (.(P>0.05نتیجه گیری: گرچه بر اساس نتایج مطالعه حاضر, سطح دانش, نگرش و عملکرد در پزشکان اراک, در حد قابل قبولی است و برنامه های آموزشی به هر شکلی می تواند به افزایش دانش, درک بهتر و عملکردی مناسب تر در جهت تشخیص و درمان بیماری منجرشود اما دوره های بازآموزی و آموزش های متوالی افزایش مهارت ها و ارتقای دانش پزشکان ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مشفقی، کامران، فانی، ایمان، بخشایشی، اعظم، فانی، علی، و محمدبیگی، ابوالفضل. (1389). مقایسه میزان تاثیر دو روش آموزشی فیلم و مقاله مروری (پاورپوینت) در افزایش آگاهی, نگرش و عملکرد پزشکان شهر اراک در خصوص سرطان پستان. دانشور پزشکی، 18(90)، 9-16. SID. https://sid.ir/paper/30689/fa

    Vancouver: کپی

    مشفقی کامران، فانی ایمان، بخشایشی اعظم، فانی علی، محمدبیگی ابوالفضل. مقایسه میزان تاثیر دو روش آموزشی فیلم و مقاله مروری (پاورپوینت) در افزایش آگاهی, نگرش و عملکرد پزشکان شهر اراک در خصوص سرطان پستان. دانشور پزشکی[Internet]. 1389؛18(90):9-16. Available from: https://sid.ir/paper/30689/fa

    IEEE: کپی

    کامران مشفقی، ایمان فانی، اعظم بخشایشی، علی فانی، و ابوالفضل محمدبیگی، “مقایسه میزان تاثیر دو روش آموزشی فیلم و مقاله مروری (پاورپوینت) در افزایش آگاهی, نگرش و عملکرد پزشکان شهر اراک در خصوص سرطان پستان،” دانشور پزشکی، vol. 18، no. 90، pp. 9–16، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/30689/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button