Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,108
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

677
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش اعضای هیات علمی در آموزش پزشکی پاسخگو

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 156

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش پزشکی پاسخگو بایستی افرادی تربیت نماید که علاوه بر توانمندی در حرفه, توانایی پاسخگویی به چالش ها و مشکلاتی که ناشی از تغییر نیاز های جامعه و مراقبت های بهداشتی است را داشته باشند و بتوانند بر روی جامعه ای که در آن خدمت می کنند اثرات مثبت بگذارند. اعضای هیات علمی مهمترین نقش را در نهادینه سازی آموزش پاسخگو ایفا می نمایند. دراین مقاله تلاش شده نقش اعضای هیات علمی درآموزش پزشکی پاسخگو مورد بررسی قرارگیرد.روش بررسی: این مطالعه مروری تحلیلی بوده و با استفاده از متدولوژی مرور نقادانه طی سه مرحله الف-غربالگری اولیه یا عنوان ب-غربالگری ثانویه بر اساس مطالعه خلاصه و مقدمه مقالات ج-غربالگری ثالثیه: مطالعه اجمالی, اولویت بندی بر اساس غنای مفهومی ومطالعه کامل مقالات انجام گردید.از 98 مقاله به دست آمده 35مقاله بررسی گردید.یافته ها: اعضای هیات علمی در راستای توسعه مسوولیت اجتماعی خود, وظیفه دارنددر رشد اقتصادی و اجتماعی جامعه خود موثر باشند و در ارزش آفرینی, کارآفرینی و نوآوری ایفای نقش نمایند. برای اجرای آموزش پاسخگو ضروری است اعضای هیات علمی داﻧش آموختگانی ﺑﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﺤﻮﻳﻞ دﻫﻨﺪ ﻛﻪ علاوه بردانش کافی خودتوامند ساز بوده و دارای توانمندی های ﺣﻞ مساله, تفکر نقادانه, اﺳﺘﻔﺎده از ﻓﻨﺎوری وﻣﻨﺎﺑﻊ اﻃﻼﻋﺎﺗﻲ, برقراری ارﺗﺒﺎﻃ, ﻧﮕﺮش ﺟﺎﻣﻊ و ﺟﺎﻣﻌﻪﻧﮕﺮ ﺑﻪ ﺳﻼﻣﺖ, طبابت مبتنی بر شواهد, یادگیری مادام العمرو استدلال بالینی بوده وﻣﺘﺨﻠﻖﺑﻪ اﺧﻼق ﺣﺮﻓﻪای ﺑﺎﺷﻨﺪ.لازمه این امر تغییر رویکردهاو استراتژیهای آموزشی, پژوهشی, ارائه خدمات و گذراز نقش های سنتی است.نتیجه گیری: در سایه تغییر رویکردها و پذیرش نقش های جدید, اعضای هیات علمی می توانند درنهادینه نمودن آموزش پزشکی پاسخگو نقش موثر خود را ایفا نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تاتاری، فرین، حسینی، سیدعلی، و برجی، اباصلت. (1397). بررسی نقش اعضای هیات علمی در آموزش پزشکی پاسخگو. طب و تزکیه، 27(3 )، 147-156. SID. https://sid.ir/paper/34298/fa

    Vancouver: کپی

    تاتاری فرین، حسینی سیدعلی، برجی اباصلت. بررسی نقش اعضای هیات علمی در آموزش پزشکی پاسخگو. طب و تزکیه[Internet]. 1397؛27(3 ):147-156. Available from: https://sid.ir/paper/34298/fa

    IEEE: کپی

    فرین تاتاری، سیدعلی حسینی، و اباصلت برجی، “بررسی نقش اعضای هیات علمی در آموزش پزشکی پاسخگو،” طب و تزکیه، vol. 27، no. 3 ، pp. 147–156، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/34298/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا